« Atgal

Rekordinio ilgio prekinis sąstatas Lietuvos geležinkelių istorijoje

Gruodžio 9 d. 22 val. 15 min. iš „Draugystės" geležinkelio stoties  Vilniaus (Vaidotų geležinkelio stoties) kryptimi išvyko rekordinis 1900 m. ilgio prekinis sąstatas. Tai – ilgiausias prekinis traukinys Lietuvos geležinkelių istorijoje. Sąstatą sudarė tušti 136 prekiniai vagonai.

Ilgesnius nei įprasta prekinius traukinius pradėta leisti siekiant efektyviau naudoti bendrovės išteklius.  Ilgųjų sąstatų nauda akivaizdi – vienu kartu vežama tiek vagonų, kiek dviem įprasto ilgio traukiniais.  Be to, tokį sąstatą gali valdyti viena traukinio brigada.

Vidutiniškai iš „Draugystės" į Vaidotų geležinkelio stotį prekinis traukinys važiuoja    apie dešimt valandų. Taigi, šiuo atveju per tą patį laiką nuvežti išvežti du sąstatai, panaudojant vieną traukinio liniją. Panašūs traukiniai formuojami „Draugystės" arba Klaipėdos geležinkelio stotyse, kur po iškrovos, susikaupia didesnis tuščių vagonų kiekis.

Pieš leidžiant rekordinio ilgio traukinį, kruopščiai atlikti parengiamieji darbai: parinktas optimalus traukinio išvykimo ir važiavimo laikas, įdiegta nauja programinė įranga, leidžianti RAKP  (ratų automatinės kontrolės prietaisams) aptikti iki 800 ašių sąstatų ratų gedimus.  

Sėkmingai praleistas rekordinis prekinis sąstatas – tai darnaus Eismo valdymo centro, Radviliškio lokomotyvų depo, „Draugystės", Radviliškio, Vaidotų geležinkelio stočių darbuotojų bendro darbo rezultatas.  

Tokius traukinius numatoma leisti ir ateityje.

Atnaujinta 2016-12-13