« Atgal

Atidarytas Alytaus viadukas – nuo šiol mažiau spūsčių

Nemenku vairuotojų kantrybės išbandymu ilgą laiką buvusi Naujosios gatvės atkarpos nuo geležinkelio viaduko iki miesto ribos rekonstrukcija baigta. Šia gatvės atkarpa jau kurį laiką vyksta intensyvus eismas, o spalio 18 d. perkirpta Alytaus transporto mazgo (Naujosios gatvės nuo geležinkelio viaduko iki miesto administracinės ribos ir geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės) simbolinė atidarymo juostelė.

Ją perkirpo susisiekimo ministras Marius Skuodis, Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis, „LTG Infra" Kelių projektų komandos vadovas Vytautas Tilinskas ir „Alkesta" generalinis direktorius Rimantas Morkūnas.

Įmonės „LTG Infra" generalinio direktoriaus Karolio Sankovski teigimu, naujasis viadukas  užtikrins didesnį  eismo saugumą ir panaikins transporto spūstis.

„Virš pagrindinės Alytaus arterijos – Naujosios gatvės – rekonstruotas geležinkelio viadukas leido išspręsti miestui opią problemą – didinti gatvės pralaidumą, įrengiant keturias eismo juostas vietoje dviejų. Senojo viaduko plotis tarp atramų nebuvo pakankamas, kad po viaduku sutilptų keturios gatvės eismo juostos, todėl viaduko rekonstravimas buvo labai reikalingas. Įgyvendinus projektą, užtikrintas didesnis eismo saugumas, tikėtina, pavyks sumažinti transporto spūstis mieste piko metu ir leis sumažinti aplinkos taršą. Viaduko rekonstrukcijos darbai atlikti itin greitai, todėl miesto gyventojai ir svečiai gali greičiau pasiekti savo kelionės tikslą", – teigia K. Sankovski.

„Šios dienos Alytus laukė labai ilgai, galbūt net per ilgai. 2006 m. pradėtas projektas  galvoje gimė 2003 m.  Kol buvo gautos lėšos, atsirado projektas prabėgo keliolika metų ir dabar  galime matyti tai, ką matome. Galiu drąsiai pasakyti, kad senasis viadukas buvo Alytaus miesto gėda, kurios nei vienai  kadencijai nepavyko išspręsti, kol pagaliau praėjusiais metais mes įtikinome ministeriją skirti lėšas. Tai buvo ne tik miesto gėda, bet ir politikų galvos skausmas, tai buvo vieta, kurioje įvykdavo daugybė eismo įvykių, daugybė žmonių vėlavo į darbus. Ir žinote ką, man labai patinka žodis „buvo", nes to jau nebebus ", – ilgą kelią dabartinio rezultato link prisiminė ir naujuoju viaduko džiaugėsi Alytaus miesto savivaldybės meras Nerijus Cesiulis.

Anot miesto vadovo, kiekvienas meras kažką pastatė mieste. „Vieni –Tūkstantmečio tiltą, kiti – aukščiausius Lietuvoje pėsčiųjų tiltus, o man pavyko pastatyti  tik geležinkelio viaduką, bet aš manau, kad mes dar turime laiko ir galimybių, norų ir siekių  pastatyti tai, kuo naudotųsi miestas", – pridūrė meras N. Cesiulis.

„Džiugu čia būti. Džiugu vien dėl to, kad vos prieš pusantro mėnesio mes kartu su meru lankėmės čia ir tuomet apie asfaltą nebuvo kalbų. Tuomet diskutavome apie tai, kada asfaltas čia galėtų būti paklotas. Dabar šis objektas yra ir gražus estetiškai ir svarbiausia – funkcionalus ir labai reikalingas miestui. Dažnai nutinka taip, kad vieni žmonės priima sprendimus, kiti – kerpa juosteles. Aš džiaugiuosi, kad sprendžiant šio objekto finansavimo klausimus aš priklausiau tam tikrai komisijai ir balsavau už", – Alytaus transporto mazgo atidarymo renginio metu sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis. 

Alytaus geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės rekonstrukcijos darbų vertė siekia daugiau nei 1,734 mln. eurų. Rekonstrukcijos metu ant naujų gelžbetoninių atramų įrengtas visiškai naujas plieninis arkinis viadukas, kuriuo geležinkelių transporto eismas vyksta į privažiuojamuosius pramonės rajono geležinkelio kelius. Projektas „Alytaus geležinkelio viaduko virš Naujosios gatvės rekonstravimas" yra įtrauktas į Ateities ekonomikos DNR plano įgyvendinamų veiksmų ir projektų sąrašą ir yra finansuojamas iš veiksmui (projektui) skirtų lėšų.

Naujoji gatvė jungia šiaurinį miesto įvažiavimą su miesto centru. Šioje gatvėje sukoncentruoti patys didžiausi eismo srautai – šia gatve kiekvieną parą pravažiuoja daugiau kaip 9000 automobilių. Rekonstravus geležinkelio viaduką, sudarytos sąlygos Naująją gatvę platinti, ne tik įrengiant keturias eismo juostas vietoje dviejų, bet ir atskirti pėsčiųjų ir dviračių taką nuo važiuojamosios dalies, taip užtikrinant transporto priemonių judumą ir eismo saugumą.

Atnaujinta 2021-10-19