« Powrót

„LTG Cargo“ įgyvendino unikalų lokomotyvo atnaujinimą: važiuos tvariau ir greičiau

Krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo" riedmenų aptarnavimo padalinys, veikiantis su „LTG Tech" prekės ženklu, iš esmės atnaujino seną manevrinį lokomotyvą – tai pirmas toks projektas Baltijos šalyse. Unikalus atnaujinimo sprendimas ne tik užtikrins tvaresnį, greitesnį lokomotyvų naudojimą mūsų šalyje – tokia galimybe jau domisi ir potencialūs klientai iš užsienio.

„LTG Tech" iš esmės modernizavo lokomotyvą „TEM2UM-1000" (toliau – „TEM2"), priklausantį populiariai manevrinių lokomotyvų serijai.

„Vis daugiau lokomotyvų parkų valdytojų susiduria su problema, kad esami, seniau įsigyti lokomotyvai neatitinka šiuolaikinių poreikių – jie yra gana taršūs, o jų naudojimo ir techninio aptarnavimo kaštai dideli. Tuo pačiu kyla dilema, ką daryti su tais lokomotyvais, kurių eksploatacinis laikas artėja prie pabaigos – kaip saugiau pratęsti jų naudojimą ir tuo pačiu kuo mažiau kenkti aplinkai. Atsakymų į šiuos klausimus mūsų komanda ieškojo, atlikdama „TEM2" modernizaciją", – pasakoja „LTG Tech" vadovas Albertas Bajorinas.

Pasak pašnekovo, toks lokomotyvo modernizavimas ne tik atsiperka finansiškai, bet ir turi teigiamą įtaką iš aplinkosauginės pusės, nes leidžia sutaupyti iki 30 proc. degalų sąnaudų, taip pat ženkliai sumažina kenksmingų azoto oksidų (NOx) kiekį. Atnaujinto „TEM2" variklio išmetamųjų kietųjų dalelių emisijos lygis atitinka aukščiausią „Stage V" standartą Europoje.

„Vidutinis lokomotyvų tarnavimo laikas yra daugiau nei 35 metai, tad dauguma šiuo metu rinkoje paklausių riedmenų pasiekia fizinio nusidėvėjimo tašką – netenkina senos technologijos, taršos lygis. Mūsų sprendimas, leidžiantis iš esmės atnaujinti seną „TEM2", yra unikalus tuo, kad investuojant apie 60 proc. naujo dyzelinio lokomotyvo kainos galima turėti dabartinius reikalavimus atitinkantį riedmenį su modernia įranga ir nauju ekonomišku dyzeliniu varikliu", – priduria A. Bajorinas.

„TEM2" lokomotyvai gali būti naudojami 1520 mm geležinkelio vėžės tinkle, bendradarbiavimu su „LTG Tech" jau domisi klientai iš Lietuvos ir Ukrainos. Tokio tipo lokomotyvo analogas Lenkijoje, 1435 mm vėžės tinkle, yra „ST48", todėl šis modernizacijos projektas gali būti pasiūlytas ir klientams iš Lenkijos.

„Modernizuotas „TEM2" yra kol kas vienintelis lokomotyvas Baltijos regione su aukščiausios klasės emisijos 900 kW dyzeliniu varikliu, tačiau jau sulaukiame klientų iš Ukrainos, Lenkijos ir, žinoma, Lietuvos susidomėjimo. Džiaugiamės, kad apie tvaresnį, ekonomiškesnį veikimą galvoja vis daugiau lokomotyvų parkų valdytojų", – apibendrina A. Bajorinas.

Atnaujinant seną lokomotyvą buvo modifikuotas jo rėmas, kad būtų galima montuoti naujus komponentus ir mazgus. Riedmenyje sumontuotas naujas „Caterpillar C32" dyzelinis variklis, pagrindinis ir pagalbinis „EMIT" generatoriai, naujas „Airpol SK30" kompresorius. Visos mechaninės pavaros pakeistos į elektrines, įrengta nuotolinė degalų apskaitos sistema. Taip pat pakeisti valdymo grandinės laidai ir maitinimo kabeliai, įrengtos vaizdo aplink lokomotyvą stebėjimo kameros.

Taip pat buvo atnaujinta „TEM2" įgulos kabina: valdymo pulte įrengti daugiafunkciai ekranai lokomotyvų valdymui, įrengta patogi, sertifikuota geležinkelio transporto operatorių kėdė, autonominė šildymo ir oro kondicionavimo sistema, numatyta vieta papildomos buitinės įrangos montavimui. Siekiant COVID-19 prevencijos, kabinoje sumontuota ir ultravioletinė lempa, dezinfekuojanti dažnai liečiamus paviršius.

Tai yra pirma tokio lokomotyvo modernizacija Lietuvoje, kurios metu naudoti tik Europos Sąjungoje ir JAV pagaminti komponentai.

Pristatymo renginys vyko su galimybių pasais.

„LTG Cargo" riedmenų aptarnavimo padalinys, veikiantys su „LTG Tech" prekės ženklu, teikia kompleksines geležinkelio riedmenų, prekinių vagonų remonto ir modernizavimo paslaugas Lietuvoje, Vidurio ir Rytų Europoje.

2021-07-02