Archyvas

Balandžio 17 d. Premjero Algirdo Butkevičiaus kabinete vyko pasitarimas dėl AB „Orlen Lietuva tolesnės veiklos perspektyvos. Pasitarime dalyvavo Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius ir AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka. Ministras pirmininkas išklausė „Lietuvos geležinkelių" poziciją dėl pervežimams taikomų tarifų.

„Informavome Premjerą, kad mūsų taikomi tarifai yra praktiškai mažiausi Europoje, todėl sąlygos vežti krovinius yra tikrai geros, – teigė S. Dailydka. – „Orlen Lietuva" atstovų teiginiai, neva mes Baltarusijos tranzitui taikome mažesnius tarifus, nėra korektiški. Negalima lyginti vietinių krovinių vežimo tarifų su tranzitu į Klaipėdą gabenamų krovinių tarifais. Iš Baltarusijos tranzitu į Klaipėdą gabenamų krovinių tarifas yra mažesnis, kadangi jame nėra įskaičiuotos papildomos geležinkelių paslaugos, tokios kaip privačių vagonų vežimas pakrovai ir po iškrovos, jų einamieji remontai, paruošimas, plovimas, cisternų laikymas ir kitos".

Premjeras taip pat buvo informuotas apie nuo šių metų pradžios „Orlen Lietuva" susikaupusią skolą „Lietuvos geležinkeliams" dėl pasikeitusio infrastruktūros mokesčio.

„Nuo šių metų pradžios, po Vyriausybės nutarimo, yra išaugęs infrastruktūros mokestis pavojingiems kroviniams. Taip pat ir naftos vežimui. Pirmąjį metų ketvirtį „Orlen Lietuva" mums nepilnai apmoka už paslaugas, dėl ko šiuo metu turime susidariusią 5 milijonų litų skolą", – sakė S. Dailydka.

S. Dailydkos teigimu, nėra lengva ne tik „Orlen Lietuvai": „Paskutiniais metais ekonominė situacija kaimyninėse šalyse atsiliepia ir „Lietuvos geležinkelių" krovinių srautams. Dedame itin daug pastangų siekdami išlaikyti esamus srautus – aktyviai bendraujame su savo klientais, kuriame naujus maršrutus, produktus ir paslaugas. Tai mums padeda išlikti konkurencingais".

Vis dėlto, pasak S. Dailydkos, „Lietuvos geležinkeliai" supranta situaciją, į kurią dėl pasaulinių naftos kainų yra patekusi „Orlen Lietuva", tad bendrovė yra pasiruošusi ieškoti abi puses tenkinančių sprendimų. Tačiau pabrėžė, kad jie neturėtų prasilenkti su elementaria verslo etika.

Atnaujinta 2014-04-18