Archyvas

Praėjusią savaitę AB „Lietuvos geležinkeliai" delegacija, vadovaujama generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, lankėsi Stambule (Turkija), kur dalyvavo tarptautinėje parodoje „Logitrans 2014", susitiko su šios šalies transporto ir logistikos kompanijomis bei importuotojais. Susitikimų metu buvo pristatytos konteinerinio traukinio „Vikingas" galimybės, aptarti traukinio plėtros Turkijoje klausimai, ieškota potencialių krovinių.

Vizito metu „Lietuvos geležinkeliai" ir Turkijos logistikos bendrovė „GEFCO Taşımacılık ve Lojistik A.Ş." pasirašė bendradarbiavimo memorandumą. Šalys sutarė bendradarbiauti didinant krovinių srautus tarp Turkijos ir Lietuvos, taip pat tarp Baltijos jūros regiono ir Artimųjų Rytų. Be to, bus skatinama krovinius vežti konteineriniu traukiniu „Vikingas".

„Lietuvos geležinkelių" stende tarptautinėje transporto ir logistikos parodoje „Logitrans 2014" įvyko daugiau nei 30 dvišalių susitikimų. Bendrovės delegacija susitiko su Turkijos geležinkelių (TCDD), Haydarpasa uosto, priklausančio TCDD, ir Samsuno uosto, priklausančio privatiems investuotojams Cey Group, Juodosios jūros keltų linijų kompanijos „Ukrferry Shipping Co.", asociacijos „BALO", kompanijų „Borusan Lojistik", „GLS Grup A.Ş." ir „DFDS Seaways" atstovais.

Susitikimuose tartasi dėl galimybių vystyti konteinerinio traukinio „Vikingas" projektą Turkijoje, pasinaudoti Juodosios jūros geležinkelių keltų linijomis ir konteinerinėmis keltų linijomis, taip pat Turkijos jūrų uostų paslaugomis. Buvo aptartos ir krovinių konsolidavimo bei paskirstymo šalies viduje perspektyvos, galimi krovinių vežimo įkainiai. Sutarta jau 2015-ųjų sausį Turkijoje organizuoti verslo forumą, kuriame potencialiems eksportuotojams ir importuotojams būtų pristatytos galimybės vežti krovinius konteineriniu traukiniu „Vikingas".

 

Konteinerinis traukinys „Vikingas" yra bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos ir Moldovos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. „Vikingu" vežami universalūs ir specializuoti konteineriai. Maršrutas tarp Lietuvos ir Turkijos per Baltarusiją ir Ukrainą geležinkeliais ir keltų linijomis per Juodąją jūrą galėtų būti įveikiamas per 5–6 dienas, tik geležinkeliais – per Baltarusiją, Ukrainą, Moldovą, Bulgariją ir Rumuniją – per 8–10 dienų.

Projektas „Vikingas" 2008 metais Europos Komisijos koordinuojančio PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas". 2014 metais Europos Sąjungos mokslinių tyrimų programa BESTFACT „Vikingui" skyrė Geriausio Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projekto apdovanojimą.

Atnaujinta 2014-11-26