Palei Vilnią į elektrinių traukinių depą

Palei Vilnią į elektrinių traukinių depą

Vilnios pašonėje nusidriekusioms gyvenvietėms veržli upė nuo seno buvo paskata vystyti pramonę, aplink ją augo viena ankstyviausių Vilniaus industrinių zonų, čia netgi veikė pirmasis tikras fabrikas. XIX a. antroje pusėje šias apylinkes pasiekė geležinkelis ir įpūtė dar daugiau gyvybės – išdygo ne tik naujos gamyklos su didžiausiu pasaulyje dalgių fabriku priešakyje, bet ir stambus geležinkelio mazgas. Ekskursijos metu dalyviai nuo Vilniaus stoties automotrise riedės pro Rasas, Pavilnį ir Naująją Vilnią, o kelionės metu lydintis gidas pasidalins įdomiausiomis istorijomis apie pravažiuojamas vietas. Išvyką vainikuos apsilankymas elektrinių traukinių depe – elektrinių traukinių, kurie Lietuvoje pradėjo riedėti nuo 1975 m., namuose. Apsilankymo metu „Lietuvos geležinkelių" darbuotojai supažindins dalyvius su depo veikla.

 

Kartu su Gatvės gyvos

 

Ekskursijos pradžia: Traukinys išvyksta 10 val. iš pirmo kelio, būtina atvykti ne vėliau 9.45.

Švieslentėje bus parašyta ,,Ekskursija"

Registracija į ekskursiją »
Privažiuojamaisiais geležinkelio keliais - Radviliškis

Privažiuojamaisiais geležinkelio keliais - Radviliškis

Tikriausiai daugumai geležinkeliai, traukiniai asocijuojasi su miestus, valstybes jungiančiais bėgiais ir jais judančiais didžiuliais traukos riedmenimis. Tačiau šįsyk susipažinsime su keleiviams ir miestų lankytojams retai pastebimais privažiuojamaisiais keliais, dažniausiai išsidėsčiusiais geležinkelio stoties pašonėje.

Radviliškis gali drąsiai būti vadinamas geležinkelių sostine, o privažiuojamieji keliai šiame mieste savo užimama teritorija bei kelynu dažnai lenkia didžiuosius šalies miestus.

Virš 30 HA teritorijoje yra apie 40 kelių, kuriais riedmenys gali skirtingais maršrutais nuvykti ten, kur jiems bus suteiktos reikalingiausios paslaugos. Tai remonto cechai, riedmenų plovykla, kuro, elektros kolonėlės, apžiūros duobės, smėlio papildymo punktas, didžiulė kuro bazė – visa tai ir dar daugiau rasite Radviliškio privažiuojamųjų kelių teritorijoje

 

Ekskursijos pradžia: Ant Radviliškio pėsčiųjų tilto, netoli Geležinkelio stoties keleivių rūmų.

Registracija į ekskursiją »
Nuo bėgvinės iki ratstabdžio – riedmenų takais

Nuo bėgvinės iki ratstabdžio – riedmenų takais

Kino žvaigždė, pirtininkas, tankinis vilkikas, drožtuvas? Kokiais tikslais yra naudojami ir kokie dar būna geležinkelio riedmenys? Visa tai, o taip pat garvežius, elektrinį ir dyzelinį traukinius bei kelio mašinas ir kitokius riedmenis galėsite išvysti ekskursijos metu, kurią ves Geležinkelių muziejaus darbuotojas Dmitrijus Aksionovas.

 

Ekskursijos pradžia: Geležinkelių muziejaus lauko ekspozicijoje, adresu Geležinkelio gatvė 2, Vilnius. Išėjus į pirmąjį kelią, sukite į kairę, kol prieisite lauko ekspoziciją.

Registracija į ekskursiją »
Interaktyvus žaidimas „Pabėgimas iš vagono

Interaktyvus žaidimas „Pabėgimas iš vagono"

Vieną šiltą šeštadienio popietę į Geležinkelių muziejaus lauko ekspoziciją, ruošiantis ekspozicijos atidarymui, užklydo labai smalsus lankytojas. Jis tikėtina, atidžiai apžiūrinėjo eksponatus ir pakilęs apžiūros laipteliais pakliuvo į tarnybinio vagono vidų. Muziejaus darbuotojas, būdamas tikras, kad lankytojų ekspozicijoje nėra užrakino smalsuolį AS (tarnybiniame savaeigiame vagone). Smalsusis lankytojas dar vis blaškosi ieškodamas rakto. Padėkite jam pabėgti iš vagono...

 

Ekskursijos pradžia: Geležinkelių muziejaus lauko ekspozicijoje, adresu Geležinkelio gatvė 2, Vilnius. Išėjus į pirmąjį kelią, sukite į kairę, kol prieisite lauko ekspoziciją.

Registracija į ekskursiją »
Kauno geležinkelių slėpiniais: tunelis, tiltas, garvežys

Kauno geležinkelių slėpiniais: tunelis, tiltas, garvežys

Geležinkelio draugijos inžinieriams ištyrus Kauno vietovę, netrukus buvo atrasta vieta, kuria būtų tikslingiausia nutiesti geležinkelį į Kauno miestą. Sprendimas buvo nepaprastas, reikėjo ir patogiausios vietos tiltui per Nemuną. Eksursijos metu, prisilieskite prie vienintelio geležinkelio tunelio Baltijos šalyse, pažinkite jo atsiradimo istoriją ir su juo susijusius reiškmingiausius vietos statinius. Istorinius vietos slėpinius atvers Lietuvos Geležinkelių darbuotojas, Kauno kelių meistrijos meistras Arūnas Merkevičius.

 

Ekskursijos pradžia: Kauno geležinkelio stoties pirmajame perone.

Registracija į ekskursiją »
Arbata ypatinguose traukinių vagonuose

Arbata ypatinguose traukinių vagonuose

Šilti patiekalai, verdanti arbata, baras kelyje – ne svajonė, o praeitis, menanti patogias ir įsimintinas keliones daugiafunkciniais vagonais. Dardantis traukinys virpindavo stiklines su postikliniais ir siūlydavo keleiviams dar neregėtą naujieną – karštą maistą ir arbatą kelyje. Tuo tarpu, tarnybiniuose vagonuose nenustebkite pastebėję ir telefoną, radijo imtuvą ar net dušą. Tai lyg pirmieji nuotolinio darbo pavyzdžiai Lietuvos geležinkeliuose, padėję nepertraukti ilgų darbinių išvykų ir išvengti ir nereikalingų nakvynių sustojimuose.

 

Ekskursijos pradžia: Geležinkelių muziejaus lauko ekspozicijoje, adresu Geležinkelio gatvė 2, Vilnius. Išėjus į pirmąjį kelią, sukite į kairę, kol prieisite lauko ekspoziciją.

Registracija į ekskursiją »
Ekskursija po Vilniaus geležinkelio stoties keleivių rūmus

Ekskursija po Vilniaus geležinkelio stoties keleivių rūmus

Vilniaus geležinkelio stoties rūmai pastatyti prieš beveik 160 metų, rekonstruoti, karo nuniokoti, vėl perstatyti, renovuoti ir šiandien aptarnaujantys tūkstančius keliautojų traukiniais. Ekskursijos metu su gidu pasivaikščiosite po stoties rūmų erdves, sužinosite jų istorijas. Pabuvosite tose rūmų vietose, kurios daugelį metų tarnavo tik VIP poreikiams.

 

Ekskursijos pradžia: prie skulptūros ,,Portalas", priešais Vilniaus geležinkelio stotį.

Registracija į ekskursiją »
Kybartų geležinkelio stotis, miestelio istorija, paslaptingi požemiai

Kybartų geležinkelio stotis, miestelio istorija, paslaptingi požemiai

190 ruožo Vilnius-Kaunas-Kybartai kilometre kadaise pastatyta aukščiausios klasės stotis, po Lietuvą skambėjusi Virbalio vardu. Tačiau šiandien, ją linksniuojame kaip Kybartų geležinkelio stotį. Smalsu kodėl? Atvykite į Kybartus traukiniu kur aplankysime ne tik geležinkelio stoties kompleksą, bet ir istorines Kybartų miesto vietas, paminklus žymiems Lietuvos žmonėms, praeisime keliu kuriuo iš Lietuvos į vakarus 1941 m. birželio mėn. 15 d. pasitraukė LR prezidentas Antanas Smetona, pabuvosime prie sienos su buvusia Prūsija,Vokietija, dabartine Rusijos Federacija,aplankysime Kybartų požemį ir kt

 

Ekskursijos pradžia:Kybartų geležinkelio stoties perone

Registracija į ekskursiją »