« Atgal

Liepos mėnesio „Lietuvos geležinkelių“ grupės rezultatuose stebimos teigiamos tendencijos

Didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „Lietuvos geležinkeliai" (LTG), išankstiniais duomenimis, liepos mėnesį gavo 34,1 mln. eurų pardavimo pajamų – tai 12,5 proc. mažiau, nei tą patį mėnesį praėjusiais metais (38,9 mln. eurų). Tačiau, įvertinus pandemijos įtaką regiono ekonomikai bei kaimyninių šalių geležinkelių įmonių rezultatus, bendrovė liepos veiklos rezultatus yra linkusi vertinti pozityviai.

Per pirmus septynis šių metų mėnesius LTG grupė gavo 235,9 mln. eurų pardavimo pajamų – 11,9 proc. mažiau nei tuo pačiu periodu pernai (267,8 mln. eurų).

„Didžiausias pajamas mūsų grupė gauna iš krovinių vežimo veiklos, o situacija regione nuo pat metų pradžios yra įtempta. Pandemijos periodu atsirado tik dar daugiau iššūkių. Tačiau, kai kaimyninių šalių geležinkelio bendrovės fiksuoja iki 45 proc. sumenkusias krovinių vežimo apimtis, mūsų grupės rezultatus esu linkęs vertinti optimistiškai. Dar kovą dėliojome galimus scenarijus ir pandemijos įtaką mūsų verslui, tuo metu iki 10 proc. krovinių vežimo rezultatas buvo matomas kaip optimistinis", – sako LTG generalinis direktorius Mantas Bartuška.

LTG grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo" šių metų liepą pervežė 4,4 mln. tonų krovinių (4,8 mln. tonų praėjusių metų liepą). Sumenkusios apimtys turėjo įtakos ir kitų grupės įmonių veiklai.

„Mažiau krovinių lėmė ir mažesnes infrastruktūros valdytojo „LTG Infra" pajamas. Tačiau, kai vienos durys užsidaro, kitos atsidaro – kiek mažesnis šalies tinklo apkrovimas leido aktyviau nei bet kada vykdyti planinius remonto ir modernizavimo darbus, taip sukuriant galimybes ateityje pasiūlyti dar geresnes sąlygas verslui gabenti krovinius, o žmonėms patogiau keliauti Lietuvoje", – sako bendrovės vadovas.

Kalbėdamas apie grupės liepos mėnesio rezultatus, M. Bartuška pozityviai įvertino „LTG Link" veiklą – liepą solidžiai augo traukinių keleivių skaičius, kuris koronaviruso pandemijos piko metu buvo kritęs daugiau kaip 80 proc.

Krovinių rinkoje prasidėjo didysis darbymetis

Skaičiuojant pervežtomis tonomis, liepą krovinių vežimo apimtys buvo beveik 8 proc. mažesnės, tačiau kroviniai įveikė didesnį atstumą, tad skaičiuojant krovinių svorį ir jų įveiktą atstumą liepos mėnesio rezultatas, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu periodu, yra vos 5,6 proc. mažesnis.

Didžiausią įtaką mažėjimui turėjo sudėtinga situacija naftos produktų rinkoje – nuo metų pradžios fiksuota 13 proc. mažiau pervežimų nei pernai tuo pačiu periodu. Tuo tarpu maisto pramonės ir augalinės kilmės produktų pervežimai pradeda augti, mat liepą Lietuvoje prasidėjo grūdų pervežimo sezonas. „LTG Cargo" komandai dabar – intensyvus darbymetis, o visą grūdų derlių pervežti truks iki rugsėjo mėnesio galo. Derlius šiais metais – labai geras.

Bendrovė „LTG Cargo" liepą kartu su partneriais pradėjo periodišką vilkikų puspriekabių pervežimą geležinkeliu. Toks krovinių gabenimas gamtoje palieka žymiai mažesnį pėdsaką, nei krovinius visą atkarpą vežant tik vilkikais. Toks pervežimo būdas tausoja gamtą ir mažina spūstis automobilių keliuose, tad visiškai atitinka Europos Komisijos keliamus tikslus krovinių pervežimui.

Keleiviai grįžta į traukinius

Koronaviruso pandemijos piko metu „LTG Link" vietiniais maršrutais keliavusių žmonių srautas buvo kritęs daugiau kaip 70 proc., tačiau liepą „LTG Link" traukiniais vietiniais maršrutais keliavo jau 339 tūkst. žmonių – tik 13 proc. mažiau, nei tuo pačiu periodu pernai. Keleiviai grįžta į traukinius, ypač į Kauno maršrutą, kuris liepos mėnesį augo 20 proc., lyginant su praėjusiais metais.

Liepos mėnesio pabaigoje jau buvo grąžinta dauguma pandemijos metu sustabdytų reisų, o visuose traukiniuose ir toliau vykdoma aktyvi higienos kontrolė – traukiniai po kiekvieno reiso valomi dezinfekcinėmis priemonėmis, juose įrengti rankoms skirto dezinfekcinio skysčio dozatoriai. Vadovaujantis Vyriausybės nutarimu, nuo rugpjūčio 1 d. keleiviai traukiniuose ir stotyse vėl turi dėvėti kaukes.

Keleivių vežimo bendrovė liepą paskelbė apie pradedamas rinkos konsultacijas dėl naujų, modernių ir gamtai draugiškų traukinių įsigijimo. Atnaujinus traukinių parką ir traukiniams pajudėjus naujai elektrifikuotais ruožais, į aplinką per metus patenkančio anglies dioksido (CO2) kiekis sumažės apie 7 mln. kilogramų.

Mažesnis šalies tinklo apkrovimas išnaudotas jo remontui ir  modernizavimui

Šalies geležinkelių infrastruktūros valdytoja „LTG Infra" tęsė pradėtas infrastruktūros plėtros, modernizavimo, triukšmo mažinimo, saugumo pervažose bei kitas programas.

Šalies geležinkelių tinklu traukiniai važiavo 5,2 proc. mažiau (traukinių darbo apimties rodiklis, tonos ir kilometrai) – tai atspindi kiek sumažėjusį krovininių bei keleivinių traukinių eismą Lietuvoje (2,68 mlrd. tkm šių metų liepą ir 2,83 mlrd. tkm praėjusių metų tuo pačiu periodu).

Liepą, tęsdama intensyviausių pervažų modernizavimo programą, bendrovė pasirašė sutartį dėl dviejų lygių pervažos projektavimo ir rangos pirkimo ruože Lentvaris-Vievis. Taip pat pasirašytos dvi svarbios projekto „Rail Baltica" sutartys dėl geležinkelio linijos Jiesia (Kaunas)-Lietuvos/Lenkijos valstybių siena modernizavimo planavimo bei „Rail Baltica" geležinkeliui aptarnauti skirtų depų teritorijų vystymo planavimo.

Liepą startavo nauji prekės ženklai

Liepos 3 dieną „Lietuvos geležinkelių" grupė paskelbė apie prekės ženklų atnaujinimą. Nuo šiol keleivių vežimo bendrovė veiks pavadinimu „LTG Link", krovinių vežimas bus vykdomas bendrovės „LTG Cargo", o šalies geležinkelių tinklo priežiūra ir modernizavimu rūpinsis „LTG Infra". Grupės kontroliuojančioji bendrovė išlaikė pavadinimą „Lietuvos geležinkeliai", arba, sutrumpinus – LTG.

Visoms pagrindinėms dukterinėms bendrovėms sukurtas naujas vizualinis identitetas, išskirtinės spalvų gamos. Drauge įmonių vizualinis identitetas išskiria trispalvės spalvas – geltoną, žalią ir raudoną, taip pabrėžiant bendrovės tikslą – kurti vertę jos akcininkui – Lietuvos žmonėms.

Atnaujinta 2020-08-20