« Atgal

„Lietuvos geležinkelių“ planas: prisitaikyti ir padėti prisitaikyti kitiems

„Lietuvos geležinkelių" (LTG) Grupė, įvertinusi Rusijos karo prieš Ukrainą ir Baltarusijai bei Rusijai paskelbtų sankcijų poveikį veiklai, pradeda įgyvendinti planą, kuris apims tris pagrindines kryptis: veiklos efektyvumo didinimo, sąnaudų mažinimo, diversifikacijos ir plėtros į naujas rinkas, ypač Vakarų Europos. Tokiu būdu Grupė siekia prisitaikyti prie pakitusios verslo aplinkos pati ir padėti tai padaryti savo klientams, kurie šiuo metu ieško būdų perorientuoti tiekimo grandines į Vakarus.

Reikšminga įtaka ir pervežimams, ir pajamoms

Preliminariu vertinimu, palyginti su praėjusiais metais, LTG Grupei priklausanti krovinių vežimo geležinkeliu bendrovė „LTG Cargo" šiemet perveš maždaug per pusę mažiau krovinių – apie 26,5 mln. tonų. Tai bus didžiausias krovinių apimčių kritimas ir mažiausias pervežtas krovinių kiekis per įmonės veiklos istoriją. Pastebimai sumažėjus krovinių apimtims, palyginti su praėjusiais metais, LTG Grupė gali netekti apie 150 mln. eurų pajamų.

„Griežtai laikomės sankcijų reikalavimų – jau nuo vasario mėnesio „LTG Cargo" nebeveža Baltarusijos bendrovės „Belaruskalij" trąšų. Krovinių pervežimo apimtims įtakos turi ir Baltarusijos draudimas tranzitu per šią šalį vežti naftos produktus ir trąšas, kovo mėnesį įvestos Europos Sąjungos sankcijos Baltarusijai, sankcijos Rusijos bendrovei SUEK, kurios anglis buvo vežama per Lietuvą. Nevežame krovinių tų bendrovių, kurios yra įtrauktos į sankcijų sąrašus ar kurios yra susijusios su sankcionuojamais asmenimis. Be to, uždarinėjame atstovybes Baltarusijoje ir Rusijoje, kurios buvo skirtos palaikyti ir ieškoti naujų ryšių su šiose šalyse veikiančiais verslo klientais", - sako Egidijus Lazauskas, LTG generalinis direktorius.

Trijų dalių planas prisitaikyti prie naujos realybės

LTG Grupė, siekdama prisitaikyti prie pakitusios verslo aplinkos, imasi įgyvendinti planą, kuris apims veiksmus trimis kryptimis: veiklos efektyvumo didinimo, sąnaudų mažinimo, diversifikacijos bei plėtros į naujas rinkas, ypač – Vakarų Europos.

„Planuodama ir įgyvendindama plėtrą į naujas rinkas LTG Grupė prie naujos realybės tiek prisitaikys pati, tiek ir padės tai padaryti savo klientams. Jiems šiuo metu ieškant galimybių perorientuoti tiekimo grandines į Vakarų Europą, „LTG Cargo" neseniai pradėjo reguliarius intermodalinius pervežimus į Duisburgą Vokietijoje. Be to, pradėjo siūlyti intermodalinių krovinių gabenimo paslaugas į terminalus Lenkijoje – jau įvykdyti bandomieji reisai į Gdanską ir Malaševičę", - sako E. Lazauskas.

Anot jo, taip pat vystoma partnerystė su Latvijos ir Estijos kolegomis, kad augtų „Ambertrain" traukinio tarp Vakarų Europos ir Baltijos šalių pervežimai ir vyksta diskusijos su Kazachstano atstovais dėl krovinių pervežimo į Klaipėdos uostą. Bendradarbiaujama ir su potencialiais partneriais Ukrainoje dėl grūdų vežimo iš šios šalies. „LTG Cargo" per metus būtų pajėgi pervežti apie 1 mln. tonų grūdų iš Ukrainos į Klaipėdos uostą.

Pokyčiai palies ir komandą: ruošiamos pagalbos priemonės

LTG Grupės įgyvendinamas planas apims ir sprendimus dėl komandos sudėties – dėl to balandžio 20 d. prasidėjo konsultacijos su darbuotojų atstovais. Šios konsultacijos truks maždaug tris savaites, jų metu bus išgryninti ir konkretūs sprendimai, paliesiantys LTG darbuotojus.

„Tiems komandos nariams, kurių darbo vietas palies vykstantys pokyčiai, kiek galėdami padėsime prie jų prisitaikyti. Šiuo metu dėl to atliekame pasiruošimo veiksmus, konsultuojamės su darbuotojų atstovais, su Užimtumo tarnyba. Priimdami sprendimus ieškosime ir būdų padėti jiems kuo paprasčiau įsilieti į darbo rinką", - sako E. Lazauskas.

Savo ruožtu Vilius Ligeika, Lietuvos geležinkelininkų profsąjungų federacijos pirmininkas, sako suprantantis susiklosčiusios situacijos sudėtingumą ir kviečia kartu ieškoti sprendimų, kurie geriausiai apsaugotų darbuotojų interesus: „Įmonių grupei netenkant maždaug pusės krovinių, o kartu – ir reikšmingos pajamų dalies, skausmingi sprendimai tampa neišvengiami. Tikiuosi ir tikiu, kad kartu atrasime protingą kelią iš sudėtingos situacijos ir užtikrinsime reikalingą pagalbą darbuotojams."

Jam antrina Artūras Černiauskas, Lietuvos geležinkelininkų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas. A. Černiausko teigimu, šiuo metu svarbiausia detaliai išnagrinėti visus galimus scenarijus ir tuomet priimti pamatuotus sprendimus, kurie leistų kuo geriau užtikrinti darbuotojų interesus – tiek pasiliksiančių dirbti toliau, tiek ir tų, kuriuos palies įgyvendinami pokyčiai.

LTG Grupė planuoja pagalbos darbuotojams priemonių paketą, kuris padės užtikrinti, kad tie komandos nariai, kuriuos palies pokyčiai, turėtų visą reikalingą informaciją apie darbo rinkos siūlomas galimybes. Šis paketas apims tokias priemones kaip perkvalifikavimo galimybių pristatymas, galimų darbdavių regionuose pristatymas ir kt. Reikalingas konsultacijas teiks tiek LTG kolegos, tiek ir Užimtumo tarnybos konsultantai.

Atnaujinta 2022-04-21