« Atgal

„Lietuvos geležinkeliai“ pristato pusmečio rezultatus: keičiasi rinka, keičiamės ir mes

Didžiausia Baltijos šalyse geležinkelių grupė „Lietuvos geležinkeliai" pristato pirmojo šių metų pusmečio veiklos rezultatus. Nepaisant iššūkių rinkoje, grupės pelnas šiemet siekė 29,5 mln. eurų, o pardavimo pajamos šiuo periodu augo 2,5 proc. iki 228,9 mln. eurų – 5,7 mln. daugiau, nei tuo pačiu periodu pernai.

Daugiausiai pajamų grupei uždirbantis krovinių vežimo verslas sugebėjo prisitaikyti prie kintančių sąlygų rinkoje ir pirmąjį pusmetį baigė pozityviais rodikliais. Keleivių vežime išlieka augimo tendencijos, o Infrastruktūros valdymo direkcija metų pradžioje didino investicijas į geležinkelių tinklo atnaujinimą ir plėtrą. Taip pat, pradėjo du strategiškai svarbius projektus.

Sėkmingai tvarkosi su iššūkiais

Grupės pirmojo pusmečio rezultatus komentuodamas „Lietuvos geležinkeliu" generalinis direktorius Mantas Bartuška teigia, jog kiekviena grupės veikla susiduria su skirtingais iššūkiais, tačiau komanda su jais tvarkosi sėkmingai.

„Krovinių vežimo veikloje stebime aršią kovą visame regione. Tačiau diversifikuodami savo veiklą, ieškodami naujų galimybių rinkoje, sugebame būti konkurencingi ir pasiūlyti verslui geriausius sprendimus. Keleivių vežimo komanda demonstruoja puikius verslo rodiklius, kuria patogias keliones, atsižvelgdami į keliautojų poreikius. Infrastruktūros direkcija vykdo strategiškai svarbius projektus, užtikrina, kad šalies geležinkelių tinklas būtų saugus ir efektyviai valdomas.", – sako „Lietuvos geležinkelių" vadovas.

Įvertinus subsidiją keleivių vežimo paslaugoms ir kitų vienkartinių veiksnių įtaką, šių metų pirmojo pusmečio pelną „Lietuvos geležinkelių" grupei pavyko išlaikyti panašiame lygyje, kaip ir praėjusių metų tuo pačiu periodu.

Traukinius renkasi vis daugiau žmonių

Pusmečio rezultatai rodo, jog traukiniai Lietuvoje tampa vis populiaresne susisiekimo priemone. Pirmąjį pusmetį juos rinkosi 2,8 mln. keleivių – 15 proc. arba 361 tūkst. daugiau nei identišku periodu pernai. Keleivių vežimo direkcijai šių rezultatų pavyko pasiekti tuo pat metu didinant veiklos efektyvumą – veiklos pardavimo pajamoms augant 9 proc., sąnaudos išlaikytos tame pačiame lygyje, kaip ir prieš metus.

Populiariausiu „Lietuvos geležinkelių" maršrutu išlieka Vilnius-Kaunas, juo keliavo 725 tūkst. keleivių arba 3,3 proc. daugiau nei pernai. Didžiausias augimas fiksuojamas maršrutuose Vilnius – Oro uostas – Jašiūnai ir Kaunas – Kazlų Rūda – Marijampolė. Juose keleivių srautas, lyginant su tuo pačiu periodu pernai, ūgtelėjo atitinkamai 52 ir 49 proc.

Krovinių vežimo verslas prisitaiko prie rinkos pokyčių

Pirmąjį 2019 metų pusmetį iš krovinių vežimo verslo gautos pajamos siekė 207,4 mln. eurų ir, palyginti su 2018 m. pirmuoju pusmečiu, nepakito. Mažėjusias tranzitinių krovinių vežimo apimtis pavyko kompensuoti padidinus vietinio pervežimo apimtis – didėjo naftos produktų, trąšų, mineralinių produktų srautas. Šiemet pasirašyta  ilgalaikė bendradarbiavimo sutartis  su bendrove „Dolomitas" dėl skaldos krovinių vežimo, pradėtas reguliarus konteinerių vežimas iš Klaipėdos į Kijevą, pirmą kartą iš Kinijos į Lietuvą pradėtos vežti pašto siuntos. Taip siekiama diversifikuoti krovinių vežimo verslą siekiant išvengti priklausomybės nuo kelių pagrindinių bendrovės klientų. 

Krovinių vežimo direkcija, kurios veiklą nuo gegužės pirmos dienos perėmė naujai įsteigta akcinė bendrovė „LG CARGO", per šešis mėnesius vežė 26,9 mln. tonų krovinių – tik 300 tūkst. tonų mažiau, nei analogišku periodu prieš metus.

Pirmojo pusmečio rezultatai, lyginant juos su kitų regiono bendrovių rezultatais, rodo, jog bendrovės kryptis plėsti klientų ir pervežamų krovinių spektrą duoda rezultatų.

Didinamos investicijos į geležinkelių infrastruktūrą

Šalies geležinkelių tinklą Geležinkelių infrastruktūros direkcija pirmais šešiais šių metų mėnesiais svariai didino investicijas į infrastruktūros atnaujinimą ir plėtrą – lyginant su tuo pat periodu pernai šis rodiklis augo 68,5 proc. 11 mln. eurų buvo investuota į geležinkelio kelių atnaujinimą, 10 mln. – į „Rail Baltica" projektą.

Bendros visos grupės investicijos šiemet išaugo 32 procentais.

Šalies geležinkelių tinklu per pirmus šešis šių metų mėnesius traukiniai įveikė 16 milijardų tonkilometrių (16,1 mlrd. tkm praėjusiais metais tuo pačiu periodu). 

Šių metų pradžioje ši direkcija taip pat pradėjo du svarbius infrastruktūros projektus – Rengės ruožo atstatymą ir Kaunas-Palemonas ruožo remontą, įrengiant jame europinę vėžę. Mažeikius su Rengės miesteliu Latvijoje sujungiantį geležinkelio ruožą buvo planuota atstatyti už 20 mln. eurų, tačiau jau projektavimo stadijoje „Lietuvos geležinkeliams" pavyko šią sumą sumažinti bene perpus.

Metų pirmoje pusėje startavo ir „Rail Baltica" įrengimo darbai Kauno mieste. Šio etapo metu bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesti 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.

Pokyčių metai

„Lietuvos geležinkelių" grupė šiais metais vykdo veiklos efektyvinimo programą, kurios metu pagrindinės bendrovės veiklos atskiriamos į savarankiškas bendroves: Krovinių vežimo direkcijos veiką pavasarį perėmė bendrovė „LG CARGO", Keleivių vežimo – „LG Keleiviams". Pastaroji visą veiklą savarankiškai vykdo nuo rugsėjo pirmosios. Gruodį bus atskiriama Infrastruktūros valdymo veikla, ji veikla bus perkeliama į jau įsteigtą bendrovę „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra". Šias bendroves valdo „Lietuvos geležinkeliai", o šios akcijas ir toliau valdys LR Susisiekimo ministerija.

„Lietuvos geležinkelių" grupėje dirba beveik 10 tūkst. žmonių.

 

Atnaujinta 2019-09-05