« Atgal

„Lietuvos geležinkeliai“ ir „Polskie Linie Kolejowe“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl pagalbos likviduojant galimų eismo įvykių padarinius „Rail Baltica“ linijoje

Šiandien Varšuvoje „Lietuvos geležinkeliai" ir Lenkijos valstybinių geležinkelių akcinė bendrovė „Polskie Linie Kolejowe" (PLK) pasirašė bendradarbiavimo sutartį dėl paslaugų, kurios yra susijusios su galimų geležinkelio eismo įvykių padarinių likvidavimu geležinkelio linijoje: Suvalkai – valstybės siena iki Kauno geležinkelio stoties Lietuvos teritorijoje. Pagal sutartį paslaugas teiks PLK įmonės padalinys, esantis Balstogėje.

Bendradarbiavimo sutartį pasirašė „Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pavaduotojas, Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktorius Karolis Sankovski ir PLK valdybos pirmininkas Ireneusz Merchel.

Pasak Karolio Sankovski, bendradarbiavimas su kaimynais vykdant „Rail Baltica" darbus ir planuojant susisiekimo procesus yra ypatingai svarbus.

„Tai yra Europos Komisijos prioritetinis projektas, nes daugiau nėra nei vienos tokios transporto srities infrastruktūrinio projekto, kuris būtų finansuojamas 85 proc. intensyvumu. Saugumas, galimų eismo padarinių kuo greičiausias likvidavimas yra prioritetinės sritys, užtikrinant stabilią veiklą", – pažymėjo K. Sankovski.

Jam taip pat pritarė sutartį pasirašęs PLK valdybos pirmininkas Ireneusz Merchel. „Saugumas – pagrindinis akcentas ruošiantis intensyviam eismui šia linija. Sujungdami abiejų bendrovių žinias, patyrusius specialistus ir inovatyvią techniką, užtikrinsime bet kokių netikėtumų prevenciją ir efektyvų avarijų padarinių likvidavimą. Reguliarios bendros ekspertų pratybos ir praktiniai mokymai – tik nedidelė glaudaus Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo „Rail Baltica" geležinkelyje dalis", – sakė I. Merchel.

Bendradarbiavimo sutartyje yra reglamentuotas PLK bendrovės pagalbinio traukinio atvykimas į bet kurią „Rail Baltica" vėžės geležinkelio ruožo vietą nuo Suvalkų stoties Lenkijoje iki Kauno stoties Lietuvoje, specialaus automobilio su kombinuota važiuokle atvykimo vieta ir laikas, o taip pat daug kitų svarbių paslaugų, kurios padėtų kuo greičiau likviduoti galimų eismo įvykių padarinius, kad būtų užtikrintas visapusiškas saugumas ir pravažumas.

2019 m. rugpjūčio mėnesį „Lietuvos geležinkeliai" kartu su  PLK jau drauge mokėsi likviduoti galimą avariją „Rail Baltica" geležinkelyje Lietuvos pasienyje ties Mockava. Lietuvos ir Lenkijos geležinkelių infrastruktūros valdytojų pirmosios bendros pratybos buvo surengtos siekiant stiprinti dvišalius santykius ir pradėti praktinį bendradarbiavimą.

K. Sankovski teigimu, „Rail Baltica" susilaukia didelio dėmesio visos Europos mastu. Geležinkelio transporto projektas sujungs Varšuvą per Kauną ir Rygą su Talinu, bei keltu ar tuneliu – su Helsinkiu. „Rail Baltica" padarys ir didžiulę įtaką darbo rinkai – atsiras 13 000 naujų darbo vietų projekto statybos darbų įgyvendinimo metu. „Rail Baltica" projekto vykdytoja Lietuvoje yra bendrovė „Lietuvos geležinkeliai", kuri atsako už europinio geležinkelio infrastruktūros statybas šalyje.

„Rail Baltica" yra didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni greitoji „Rail Baltica" jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica" geležinkelį, keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai, važiuosiantys 249 km/h greičiu, tad iš Vilniaus pasiekti Varšuvą bus galima per 4 val., o Latvijos sostinę Rygą - vos per kiek mažiau nei 2 val.

Atnaujinta 2019-11-13