« Назад

Komentaras dėl elektrifikavimo konkurso

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius šiandien spaudos konferencijoje pristatė tarpines audito išvadas dėl elektrifikavimo konkurso. Laikydamiesi atvirumo bei sąžiningumo principų, teikiame išsamų paaiškinimą dėl pasirinkto konkurso būdo, jo reikšmingumo bendrovei ir visam susisiekimo sektoriui.

Sprendimai dėl konkurso stambinimo buvo priimti turint rimtus argumentus – projektą sujungus į vieną pirkimą galėjome užtikrinti pigesnę projekto eksploataciją dėl tarpusavyje suderintų elementų, mažesnius administravimo kaštus ir, svarbiausia, paties projekto kainą. Pasiūlyta kaina yra bent 20 proc. mažesnė, lyginant su panašiais projektais kitose Europos šalyse. Jau konkurso pradžioje skelbėme, kad ieškome ekonomiškai naudingiausio, o ne pigiausio varianto. Antrosios vietos pasiūlyta kaina yra 323 mln. eurų, tačiau pasirinkę šį pasiūlymą, eksploatacijos metu išleistume papildomai 51 mln. eurų dėl brangesnės priežiūros ir didesnių elektros praradimų. Tad galiausiai išleistume 374 mln. Tuo tarpu pasirinktas ekonomiškai naudingesnis „Elecnor" pasiūlymas, kurio kaina – 363 mln. eurų.

Darbus vykdant atskirais etapais, kyla grėsmė dėl nesuderinamumo, o elektrifikavus tik dalį ruožo jis stovėtų nenaudojamas, nes lokomotyvų vidury kelio nepakeisi iš elektrinio į dyzelinį. Taigi konkurencinį pranašumą turime tik elektrifikavę visą ruožą nuo Kaišiadorių iki Draugystės stoties Klaipėdoje.

Ekonominiais argumentais rėmėmės ir priimdami sprendimą konkursą vykdyti skelbiamų derybų būdu. Tai užtikrina didesnę konkurenciją ir lemia mažesnę pasiūlymų kainą. Šis modelis ne kartą naudotas ir pasitvirtino kituose „Lietuvos geležinkelių" vykdytuose pirkimuose, kuriuose buvo sutaupytos ženklios sumos. Negana to, tokio modelio racionalumą ir veikimą ne kartą susitikimų metu patvirtino ir patys rinkos dalyviai. Kaip jau esame minėję, projektą planuojame baigti iki 2023 metų pabaigos.

Pritariame ministrui, kad elektrifikavimas yra didelės svarbos projektas. Neįgyvendinusi šio projekto, Lietuva regione pralaimėtų konkurencinėje kovoje dėl krovinių. Primename, kad elektrifikavus visą ruožą iki Klaipėdos, transporto sektoriui bus sukurta daugiau nei 0,5 mlrd. eurų nauda.

Įsigilinsime į ministro pateiktus klausimus ir suteiksime visą išsamią informaciją. Beje, ir viso projekto vykdymo metu nuolat bendradarbiavome su ministerija, išsamiai pristatėme eigą ir rezultatus.

Обновлено 2019-12-05