Архив

Vienam iš svarbiausių AB „Lietuvos geležinkeliai" padalinių, Radviliškio lokomotyvų depui – 145-eri. Savo veiklos pradžioje turėjęs vos 6 garvežius šiuo metu Radviliškio lokomotyvų depas eksploatuoja 89 prekinius ir manevrinius lokomotyvus.

Radviliškis yra išsidėstęs prie labai svarbių geležinkelio linijų ir yra laikomas didžiausiu geležinkelio mazgu po Vilniaus bei vienu stambiausių Pabaltijyje. Jame kontroliuojamas visos Šiaurės Lietuvos dalies geležinkelių tranzitinis judėjimas.

Radviliškio geležinkelio mazgas, įvairiomis kryptimis per parą išleidžia apie 50 prekinių traukinių. 2014 metais iš Radviliškio stoties buvo išleista daugiau nei 18 tūkstančių prekinių sąstatų arba beveik milijonas vagonų.

Radviliškio lokomotyvų depas buvo pastatytas 1870 metais, tiesiant Liepojos (Latvija) – Romnų (Ukraina) geležinkelio liniją. Savo veiklos pradžioje turėjęs tik 6 garvežius, jau vos po dviejų dešimtmečių šis depas tapo didžiausias visame Liepojos geležinkelyje – turėjo 41 prekinį ir 10 keleivinių garvežių.

Šiuo metu Radviliškio lokomotyvų depo traukos riedmenų parką sudaro 89 šiuolaikiški modernizuoti ir nauji lokomotyvai, iš kurių 38 – galingi magistraliniai lokomotyvai „Siemens" ER20CF. Šių lokomotyvų charakteristikos, pavyzdžiui, apie 30 proc. mažesnės kuro sąnaudos, augant energetinių ir kitų išteklių kainoms, suteikia „Lietuvos geležinkeliams" reikšmingų konkurencinių pranašumų krovinių vežimo rinkoje.

Per paskutinius penkerius metus Radviliškio lokomotyvų depo riedmenų remonto įrangos įsigijimui, gamybinių ir buitinių pastatų, depo privažiuojamųjų geležinkelio kelių remontui panaudota per 9 mln. eurų.

Обновлено 2015-07-31