Архив

2015 m. liepos 10 d. paskelbta informacija apie Europos infrastruktūros tinklų programos (EITP) komiteto siūlymus dėl pirmuoju šaukimu EITP 2014-2020 m. laikotarpio finansavimui pateiktų paraiškų tenkinimo ar atmetimo. Šie siūlymai yra rekomendaciniai, galutinį sprendimą priims Europos Komisija.

Pagal EITP komiteto informaciją iš viso ES valstybės pateikė tinkamų paraiškų 32,6 mlrd. EUR sumai, tačiau dėl numatyto lėšų limito siūloma skirti 13 mlrd. EUR finansavimą, t.y. beveik 40% (iš 681 gautų pasiūlymų siūloma finansuoti 276).

AB „Lietuvos geležinkeliai" paraiškas teikė vadovaudamiesi Susisiekimo ministerijos 2015 m. vasario mėn. 4 d. Kolegijos nutarimu Nr. 14-10.

„Lietuvos geležinkelių" paraiškų Rail Baltica projektui patenkinta 62,4% prašytos sumos (šiame šaukime tik ERTMS diegimui ruože nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno neskirtas finansavimas). Taip pat 100 % patenkinta Lietuvos paraiška, teikta kartu su bendra Lietuvos, Latvijos ir Estijos įmone RB Rail A.S.

Bendrovės vykdomiems Rail Baltica projektams EITP lėšos yra skirtos (paramos intensyvumas - 85%, o bendros įmonės RB Rail A.S. paraiška tenkinta su 81,9% paramos intensyvumu). Parama pirmuoju šaukimu neskirta ERTMS diegimui ruože nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos iki Kauno, kuriam ES mastu buvo numatytas labai mažas limitas. EK siūlo pakartoti paraiškos teikimą antrajame šaukime, kada ERTMS diegimui Europos valstybėms bus skiriamas didesnis finansavimas.

Iš EITP fondo lėšų neskirtas finansavimas rusiškos (1520 mm) vėžės linijų elektrifikavimui.  Komisijos nuomone, šie darbai EITP prioritetuose turi mažesnį reitingą ir juos rekomenduojama finansuoti iš Sanglaudos fondo. EITP finansavimo neskyrimas plačiosios vėžės elektrifikavimui nesusijęs su paraiškų kokybe. Pavyzdžiui, Innovations and Networks Executive Agency atliktame Kenos – Naujoji Vilnia ruožo elektrifikavimo vertinime paraiška visais aspektais įvertinta gerai, o finansavimo nerekomenduojama skirti tik dėl EITP lėšų limito.

Обновлено 2015-07-23