Архив

Artėjanti javapjūtė skatina veikti ne tik žemdirbius, perdirbėjus, tačiau ir Lietuvos geležinkelius. Prognozuojamas didelis grūdų derlius, todėl  sklandžiai ir sėkmingai organizuoti pervežimus yra vienas iš bendrovės prioritetų.

Liepos 8 dieną AB „Lietuvos geležinkeliai" krovinių vežimo direkcijos vadovai Žemės ūkio rūmuose susitiko su grūdų augintojais, perdirbėjais, prekybininkais. Aptartas įmonių pasiruošimas priimti, sandėliuoti ir transportuoti 2015 metų derlių, pasiūlyti sprendimai.

Šiemet grūdams gabenti AB „Lietuvos geležinkeliai" skirs 1132 vagonus - 832 grūdvežius ir 300 mineralvežius, skirtų grūdams vežti. Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai" Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojo  Sauliaus Stasiūno, balandžio ir birželio mėnesiais buvo organizuoti du aukcionai, kurių metu dalyviai galėjo varžytis dėl grūdvežių.

Liepos 9 dienos duomenimis pagal su grūdų perdirbėjais ir eksportuotojais suderintas ar parengtas vežimų organizavimo ir vagonų nuomos sutartis išnuomoti 947 vagonai grūdams vežti. Esant didesnei vagonų paklausai bendrovė preliminariai aptarė su Baltarusijos ir Ukrainos geležinkeliais dėl jų papildomų 400-500 grūdvežių panaudojimo. Skaičiuojama, kad 1600 grūdvežių parko turėtų pakakti šių metų grūdų derliui aptarnauti.

Saulius Stasiūnas sakė, kad 2014 metais Lietuvos geležinkeliai pervežė 3,074 milijonus tonų grūdų. Šiam kiekiui transportuoti buvo panaudoti visi 1132 bendrovės turimi vagonai, dar apie 400 grūdvežių buvo pasitelkta iš Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių.

Be tiesioginio darbo su klientais, grūdų perdirbėjais, eksportuotojais „Lietuvos geležinkeliai" didelį dėmesį skiria ir efektyviam vagonų parko panaudojimui, jų apyvartumui didinti.

Vidutiniškai per parą numatyta, kad šiems ir kitiems krovinių vežimams dirbs 70 magistralinių ir 58 manevriniai lokomotyvai, darbui yra pasirengę 528 mašinistai. Glaudžiai bendradarbiaujama su Klaipėdos uosto iškrovos terminaluose veikiančiomis įmonėmis. Per parą dviejuose terminaluose gali būti aptarnauta iki 260 vagonų.

„Žinodami, kad šių metų derlius planuoja būti bent 1 mln tonų kviečių gausesnis, ėmėmės atitinkamų veiksmų ir susitikime su Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacija, perdirbėjais, eksportuotojais, kitomis įmonėmis pristatėme Lietuvos geležinkelių pasirengimą artėjančiam derliaus transportavimui. Noriu pabrėžti, kad klausimų ir pastabų iš susitikimo dalyvių nesulaukėme, todėl manome, kad bendrovė yra  pasirengusi artėjančiam grūdų vežimo sezonui", - teigė S. Stasiūnas.

Обновлено 2015-07-09