Архив

Pakloti simboliniai Vilniaus intermodalinio terminalo pamatai

Rugpjūčio 27-ąją, iškilmingai prasidėjo Vilniaus intermodalinio terminalo (VIT) statybos darbai. Tai vienas ambicingiausių transporto sistemos projektų Lietuvos istorijoje. Vilniaus viešajame logistikos centre (VLC), Vaidotų geležinkelio stoties teritorijoje, įsikursiantis VIT yra svarbus strateginis projektas visai šalies ir tarptautinei transporto sistemai bei logistikai. Jis leis stiprinti tarptautinį Lietuvos konkurencingumą, papildys šalies biudžetą ir sukurs papildomų darbo vietų.

Įkasti simbolinę statybų pradžios kapsulę atvyko Premjeras Algirdas Butkevičius, Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, Vilniaus miesto meras Artūras Zuokas, Vilniaus rajono savivaldybės merė Marija Rekst ir projektą įgyvendinančios AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius StasysDailydka. Iš viso susirinko per 100 valdžios, užsienio šalių ambasadų Lietuvoje, taip pat valstybinio ir privataus verslo įmonių atstovų.

Daugiarūšio transporto integracija skatinama visose Europos Sąjungos šalyse, tad siekiant konkurencingumo ir tinkamos Lietuvos integracijos, turi būti sudarytos palankios sąlygos įvairių transporto rūšių sąveikavimui. Lietuvai, turinčiai gerai išvystytą geležinkelių tinklą bei jūrų uostą, atsiveria plačios galimybės vystyti intermodalinius pervežimus.

Vilniaus VLC yra būtinas žingsnis Lietuvai norint sėkmingai integruotis į bendrą transporto tinklą. Būtent todėl Vilniaus VLC projektui, kuris leis užtikrinti greitą, ergonomišką ir sklandžią transporto rūšių integraciją, efektyvų ir spartų transporto rūšies pakeitimą, didesnį krovinių judėjimo greitį, Vyriausybė suteikė valstybei svarbaus ekonominio projekto statusą.

AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka ceremonijoje sakė, kad VIT leis geriausiai išnaudoti skirtingas transporto rūšis: „Terminalas, kurio statybas planuojama baigti dar 2014 m., leis užtikrinti efektyvią integraciją tarp skirtingų transporto rūšių – kelių ir geležinkelių transporto, išnaudojant kiekvienos iš šių transporto rūšių privalumus – geležinkelių ekonomiškumą energetinių išteklių sunaudojimo prasme ir kelių transporto greitį bei lankstumą pristatinėjant krovinį galutiniam vartotojui iki durų".

Intermodalinis terminalas yra pagrindinė Vilniaus VLC, besikuriančio Vaidotuose, dalis. Logistikos parke ateityje įsikurs privačios kompanijos, užsiimančios ne tik transporto ir logistikos veikla, bet ir teiks pridėtines maitinimo, apgyvendinimo, degalinių, plovyklų, stovėjimo aikštelių, bankininkystės ir kitas paslaugas. Ypač patogu verslui bus tai, kad Vilniaus VLC įsikurs ir Lietuvos muitinės departamento tarnybos, veiks už krovinių tikrinimą atsakingi Valstybinės veterinarijos ir augalų apsaugos tarnybų padaliniai. Tai leis visą krovinių patikrą, importo, eksporto ir tranzito procedūras atlikti sparčiai ir vienoje vietoje.

VIT, kuriame bus kraunami ir saugomi įvairiarūšiai transporto vienetai, tokie kaip konteineriai, nuimami kėbulai bei puspriekabės, tinkami įvairiarūšiam krovinių vežimui, nuspręsta statyti prie Vaidotų geležinkelio stoties, nes per ją reguliariai kursuoja konteineriniai traukiniai „Saulė", „Merkurijus", „Vikingas" bei „Šeštokai Express". Šiuo metu iki teritorijos tiesiamas Vilniaus pietinis aplinkkelis, kurio kitas etapas – sujungimas su Minsko plentu – bus vykdomas tiesiai per logistikos centro teritoriją. Be to, VIT ir Vilniaus VLC įsikuria strategiškai palankioje vietoje visam Vilniaus regionui aptarnauti.

Vilniaus intermodalinio terminalo vertė – 109,6 mln. Lt. 85 proc. projekto išlaidų vertės finansuoja ES struktūriniai fondai. Skaičiuojama, kad projekto grąža bus triskart didesnė ir sieks daugiau nei 370 mln. litų, įvertinus ir naudą, gautą daugiau krovinių perkėlus vežti ekologiškesnėmis ir ekonomiškesnėmis transporto priemonėmis.

Pastaraisiais metais intermodaliniai pervežimai yra pagrindinė bendrovės AB „Lietuvos geležinkeliai" plėtros kryptis. Bendrovės generalinis direktorius S. Dailydka pradėtam statyti VIT ir intermodalinių pervežimų skatinimui mūsų šalyje prognozavo šviesią ateitį: „Esu įsitikinęs, kad sėkmingai diegiami intermodaliniai projektai bei glaudus bendradarbiavimas su partneriais ir klientais, tarptautinių ryšių plėtra tarp valstybių sukurs palankias sąlygas ne tik visam transporto verslui, bet ir prisidės prie Lietuvos ekonomikos pažangos".

Intermodaliniai pervežimai įgauna vis didesnę reikšmę, mat spartėjant globalizacijos procesams ir aktyvėjant tarptautiniam bendradarbiavimui, ilgėja prekių transportavimo maršrutai. Tai reikalauja ieškoti naujų sprendimų įvairioms transporto rūšims panaudoti. Intermodalinių pervežimų esmė – krovinį nuo maršruto pradžios iki pabaigos gabenti viename intermodaliniame transporto vienete, tačiau jo vežimui kombinuoti bent dvi transporto rūšis (geležinkelio, vidaus vandenų, jūrų, oro, kelio). Siekiama krovinius automobilių keliais gabenti kuo trumpesniais atstumais, kad ženkliai sumažėtų ir kelių priežiūros kaštai, avaringumas, triukšmas bei oro tarša.

Обновлено 2014-03-13