Archyvas

AB „Lietuvos geležinkeliai", bendradarbiaujant su Baltarusijos geležinkeliais ir muitinių atstovais, pradeda pirmuosius krautų vagonų vežimus tarp Lietuvos ir Baltarusijos, naudojant elektroninius SMGS važtaraščius, pasirašytus elektroniniu parašu.

Balandį iš Baltarusijos geležinkelio stoties Centrolit į Lietuvą pervežti  pirmieji krauti vagonai tik su elektroniniais SMGS  važtaraščiais.  

„Žengtas svarbus žingsnis popierinių dokumentų, o tuo pačiu ir procesų, susijusių su jais, atsisakymo link", – pastebi Krovinių vežimo direkcijos Stočių informacinių technologijų skyriaus viršininkas Darius Pranka.

Pasak jo, tai – istorinis žingsnis, nes įvykdytas pirmasis krautų vagonų vežimas geležinkeliu tarp Europos Sąjungos ir NVS šalių, naudojant elektroninius SMGS važtaraščius, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu, nespausdinant popierinių važtaraščių.

„Tikimės, kad informacinės technologijos ir bendras darbas tarp šalių ir toliau leis krovinių vežimo procesą daryti skaidresnį, paprastesnį ir našesnį. Tuščius vagonus pervežti naudojantis elektroniniais SMGS važtaraščiais buvo galima jau nuo 2015 m. Net 92 proc. tarp Baltarusijos ir Lietuvos gabenamų tuščių vagonų buvo gabenami naudojantis būtent tokia supaprastinta tvarka. Todėl tikimės, kad galimybė ir krautus vagonus vežti naudojantis elektroniniais dokumentais mūsų klientams bus patogi", - pasakoja D. Pranka.

Bendrovės atstovai, vadovaujant Krovinių vežimo direkcijos vyriausiajam inžinieriui Vaidučiui Vieliui, kartu su LR muitinės atstovais susitiko su Baltarusijos geležinkelio ir muitinės atstovais.  Susitikimo metu buvo aptartas ir suderintas inovacinis dvišalis eksperimentas – vagonų su komerciniu kroviniu įforminimas ir pervežimas naudojant elektroninius važtaraščius, pasirašytus elektroniniu parašu.

AB „Lietuvos geležinkeliai" jau nuo 2015 m. organizuojant tarptautinius pervežimus pradėjo naudoti elektroninius važtaraščius, pasirašytus elektroniniu parašu. Iš pradžių tarptautinių sutarčių pagrindu buvo pradėti vykdyti dvipusiai tuščių vagonų ir konteinerių važtaraščių elektroniniai mainai, nenaudojant popieriuje spausdintų dokumentų. 2016 m. įdiegtas vietinis elektroninis važtaraštis. Vėliau elektroninius važtaraščius buvo pradėta naudoti tranzitiniuose tuščių vagonų ir konteinerių pervežimuose.

Atnaujinta 2017-05-09