Archyvas

„Lietuvos geležinkeliai" stabdo keturis „Rail Baltica" projekto statybos darbų konkursus. Išnagrinėjus pasiūlymus paaiškėjo, kad visų tiekėjų pasiūlyta kaina iki 2,5 karto viršijo pirkimo dokumentuose nustatytas maksimalias kainas.

„Nustatydami maksimalią kainą vadovavomės projekto galimybių studijomis, analogiškų darbų sutarčių įkainiais bei Europos Sąjungos skirtomis lėšomis. Esant dabartinei situacijai, matome tik vieną išeitį – stabdyti visus keturis konkursus ir organizuoti pirkimą iš naujo", – teigė „Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„Lietuvos geležinkeliai" 2016 m. paskelbė konkursus tiesti europinę vėžę šiuose ruožuose: Kaunas–Palemonas, Palemonas–Kauno hidroelektrinė, Kauno hidroelektrinė teritorijoje ir Kauno hidroelektrinė–Rokai. Tiekėjų pasiūlytos kainos kai kuriais atvejais kelis kartus viršijo nustatytą maksimalią kainą. Pavyzdžiui, vidutinė tiekėjų 1 km statybos pasiūlyta kaina buvo daugiau kaip 4 mln. eurų, tuo tarpu vidutinė prieš tai įgyvendintų ir šiuo metu įgyvendinamų projektų 1 km kaina – apie 1,6 mln. eurų.

„Lietuvos geležinkeliai" yra susidūrę su analogiška situacija 2013 metais, skelbdami rangos darbų konkursus ruožuose nuo Lietuvos–Lenkijos valstybių sienos iki Kauno. Konkursai buvo kartojami net tris kartus, kol buvo užtikrinta pakankama konkurencija ir gauta priimtina pasiūlymo kaina.

 

Atnaujinta 2017-03-27