Archyvas

Vasario 24 d. AB „Lietuvos geležinkeliai" ir Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka" nariai susitiko aptarti rezultatus, transporto ir logistikos aktualijas bei susitarė dėl aktyvesnio bendradarbiavimo siekiant stiprinti geležinkelių transporto paslaugų konkurencingumą, ieškoti naujų galimybių bei keistis informacija apie krovinių judėjimo kryptis ir tendencijas.

„Norime auginti įmonę, išlaikyti ir didinti konkurencingumą, apkrauti turimą infrastruktūrą kroviniais, ypač į Vakarų rinką, per Kauno (Palemonas) ir Šeštokų geležinkelių stotis. Galime sustiprinti partnerystę, ieškoti sinergijos", – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„Lietuvos geležinkelių" Krovinių vežimo direkcijos direktorius Egidijus Lazauskas pabrėžė, kad „įmonei ypač svarbi gyva diskusija, reikia nuolat kalbėtis ir ieškoti abipusių naudingų sprendimų".

Lietuvos nacionalinės ekspeditorių ir logistų asociacijos „Lineka" prezidentas Tautginas Sankauskas pristatė asociacijos narius, jų galimybes bei išreiškė norą plėtoti bendradarbiavimą. „Pasaulio banko paskelbtame 2016 metų Logistikos reitinge Lietuva užima 29 vietą (2014 metais -  46 vieta). Lietuva logistikos reitinge turi geriausias pozicijas tarp Baltijos valstybių – Latvija užima 43 vietą (nukrito iš 36 pozicijos 2014 metais), Estija – 38 (pakilo iš 39 pozicijos). Turime ir toliau dirbti ir nesustoti", – kalbėjo T. Sankauskas.

Pasitarimo metu buvo diskutuojama dėl geležinkelių transporto konkurencingumo didinimo, tarifų politikos, procesų tobulinimo, kombinuotų vežimų, intermodalinių terminalų, vežimų plėtros į Lenkiją ir kitas Vakarų valstybes, taip pat verslo ir mokslo bendradarbiavimo.

„Lietuvos geležinkeliai" pristatė aktualias ir naujas paslaugas. Krovinių ekspedijavimo departamento „LG ekspedicija" direktorė Rima Terminaitė informavo, kad Mockavos stotyje yra galimybė perkrauti didžiagabaritinę techniką (traktorius, kombainus, sunkiasvorę techniką ir pan.) nenaudojant šoninės rampos bei kranų. Mobili rampa – tai „Lietuvos geležinkelių" inžinierių sprendimas, leidžiantis sutaupyti laiką ir kitus resursus. Sunkiosios didelių gabaritų technikos perkrovimams ir vežimui numatyti ir specialūs vagonų tvirtinimo elementai užtikrinsiantys perkrovimo darbų efektyvumą ir tolimesnių gabenimų saugumą.

Kita naujiena – nuo 2017 kovo mėn. bus įkurtos mobilios krovos brigados, kurios vykdys krovos darbus pagal klientų poreikį visoje Lietuvoje. Mobili krovos darbų komanda galės paruošti negabaritinius, sunkiasvorius, pavojinguosius krovinius pakrovimui, tvirtinti krovinius pagal brėžinio reikalavimus, technines sąlygas bei kliento poreikius, paruošti transporto priemones tvirtinimui, atlikti krovinių krovimo ir tvirtinimo vagonuose darbų vadovo bei kitas paslaugas.

„Lietuvos geležinkeliai" plėtoja ir kombinuotų vežimų paslaugas. Priimtas sprendimas pagaminti 86 „kišeninius" vagonus, kuriuose bus galima vežti puspriekabes, konteinerius tame pačiame sąstate. Pirmame etape numatomi vežimai tarp Klaipėdos uosto ir Vilniaus intermodalinio terminalo bei jungtis per Kauno intermodalinį terminalą su 1435 mm pločio vėžės tinklu ir pratęsimas toliau link Latvijos ir Estijos. Antrame etape – „Viking train" maršrutu dvišaliu susitarimu su Baltarusija ir Ukraina. Paskutiniame etape planuojami vežimai susisiekime su Rusija.

„Pavyko surasti įdomų sprendimų, tikimės, kad naujos paslaugos turės paklausą. Norime didinti papildomų paslaugų krepšelį", – komentavo Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Saulius Stasiūnas.

Pasitarime dalyvavo ir VšĮ „Geležinkelių logistikos parkas" direktorius Darius Čaplikas, kuris atsakingas už Vilniaus viešojo logistikos centro logistikos parko kūrimą ir valdymą. Įstaigos pagrindinė veikla yra investuotojų paieška ir atranka, sutarčių sudarymas su investuotojais dėl investicijų ir žemės sklypų nuomos bei projekto plėtrai reikalingo finansavimo paieška. Pasak D. Čapliko, šiuo metu turima 12 ketinimų protokolų.

„Lietuvos geležinkeliai" kartu su „Lineka" sutarė ir toliau dėti visas pastangas didinti gabenamų krovinių apimtis, glaudžiai bendradarbiauti, keistis informacija apie krovinių judėjimo kryptis ir tendencijas, informuoti asociacijos narius apie vykdomus projektus ir jų plėtrą.

2016 metais „Lineka" Lietuvos geležinkeliais pervežė 3 mln. tonų krovinių, t. y. 6 proc. visų „Lietuvos geležinkelių" apimčių. Verta paminėti, kad „Lietuvos geležinkeliai" ir „Lineka" pirmąją bendradarbiavimo sutartį pasirašė 2012 m.

„Lineka" vienija 60 įmonių ir organizacijų, užsiimančių krovinių ekspedijavimo, logistikos bei su šiuo verslu susijusiomis paslaugomis. Tarp jų yra 20 įmonių, kurios dirba su geležinkelių transportu.

Atnaujinta 2017-02-28