Archyvas

Šiandien sausio 31 d.  AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius M. Bartuška susitiko su „RB Rail AS" vadove Baiba Rubesa. Susitikimo metu buvo aptarti projekto „Rail Baltica" plėtojimo klausimai ir pagrindiniai įgyvendinimo iššūkiai.

Tai buvo pirmasis „Rail Baltica" projektą koordinuojančios bendros Baltijos šalių įmonės „RB Rail" valdybos pirmininkės ir vykdomosios direktorės Baibos Rubesos, AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus Manto Bartuškos ir kitų bendrovės vadovų susitikimas. Jame buvo pristatytas naujos „Lietuvos geležinkelių" vadovybės požiūris į europinio standarto geležinkelio linijos tiesimo projektą, daugiausia dėmesio skiriant svarbiausiems darbams Lietuvoje, taip pat aptarti susiekimo geležinkeliais per Lietuvos ir Lenkijos valstybių sieną klausimai bei „Rail Baltica" plėtros Lenkijoje planai.

„Mes suprantame „Rail Baltica" projekto svarbą Baltijos šalims ir esame pasiryžę įgyvendinti šį projektą", – po susitikimo sakė M. Bartuška.

Įgyvendinant projektą „Rail Baltica" svarbiausia – atnaujinti tiesioginį Baltijos valstybių susisiekimą geležinkeliu su Europos Sąjungos šalimis, sujungti moderniu europinio standarto vėžės geležinkeliu tokias Europos valstybių sostines kaip Talinas, Ryga, Vilnius, Varšuva, Berlynas, o ateityje pailginti maršrutą prijungiant daugiau miestų iki pat Venecijos.

Nutiesus 700 km „Rail Baltica" geležinkelį nuo Kauno iki Talino, kelionė šiuo maršrutu užtruks 3 val. 28 min., o iki Rygos – vos 1 val. 28 minutes. Apskaičiuota, kad vien dėl CO2 emisijos ir oro taršos sumažėjimo nauda visoms trims valstybėms (Lietuvai, Latvijai ir Estijai) per 30 metų sieks apie 2,5 mlrd. eurų.

Įgyvendinti projektą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje kainuos apie 5,2 mlrd. eurų. Darbus numatoma pabaigti iki 2025 metų.

Lietuvoje įgyvendinant projektą „Rail Baltica" atlikti / atliekami darbai:

  • ● nutiesta 120 km europinio standarto geležinkelio nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Kauno;
  • ● netrukus bus pradėti europinio standarto geležinkelio, kuris sujungs Kauno stotį su intermodaliniu terminalu Palemone, tiesimo darbai;
  • ● 2017 sausio mėnesį LR Vyriausybė patvirtino specialųjį planą, kuriame yra pažymėta 140 km ilgio „Rail Baltica" geležinkelio trasa nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos;
  • ● pradėtos žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūros;
  • ● projekto kaina Lietuvoje apie 1,25 mlrd. eurų.

 

 

Atnaujinta 2017-02-01