Archyvas

Rugsėjo 7 d. Briuselyje Baltijos šalių atstovai susitarė dėl „Rail Baltica" konkursų skelbimo tvarkos. Sutartį tikimasi pasirašyti rugsėjo 30 dieną.

Kaip teigė europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica" projektą įgyvendinančios bendros trijų Baltijos šalių įmonės „RB Rail" stebėtojų tarybos pirmininka, UAB „Rail Baltica statyba" direktorius Dainius Budrys, susitarta dėl esminių konkurso principų: „Sutarta, kad pirkimai bus skirstomi į tris kategorijas: bendros įmonės organizuojami pirkimai, konsoliduoti bendros įmonės pirkimai ir Baltijos šalių atskirai organizuojami pirkimai. Pastaruosius prižiūrės bendra įmonė".

Bendra įmonė vykdys pirkimus, susijusius su bendrais „Rail Baltica" standartais bei projektų studijomis, geležinkelių signalizacijos įrengimų, geležinkelių statybų pasienyje pirkimai bus vykdomi per konsoliduotus pirkimus, o atskirai valstybėms bus galima skelbti geležinkelių stočių, terminalų ir panašius konkursus.

„Lietuva per bendrą įmonę ketina skelbti konkursus dėl 85 mln. eurų vertės geležinkelio ruožo Lenkijos siena – Kaunas signalizacijos įrengimo bei 14,5 mln. eurų vertės geležinkelio ruožo Kaunas – Latvijos siena projektavimo. Nacionaliniu lygiu Lietuva skelbs konkursus už 144 mln. eurų", – tvirtino D. Budrys.

Sutarta ir dėl bendros įmonės filialų Lietuvoje bei Estijoje steigimo. Pasak D. Budrio, toks filialas Lietuvoje leis užtikrinti, kad pridėtinės vertės mokestis (PVM) liktų šalyje. „Tuo ypač džiaugiamės, nes tai reiškia, kad apytikriai 40 mln. eurų papildysime Lietuvos biudžetą".

Susitikimo metu sutarta ir dėl anksčiau daug diskusijų kėlusio bendros įmonės valdybos rinkimo klausimo – ją rinks konkursą laimėjusi personalo atrankos įmonė. Dar viena naujovė – organizaciniai bendros įmonės struktūriniai pokyčiai. Kaip pasakojo D. Budrys, siekiant sklandaus projekto įgyvendinimo sutarta stiprinti „Rail Baltica" vaidmenį bendrame projekte, dėl to nutarta „RB Rail" darbuotojų skaičių padidinti nuo 6 iki 27. 

Atnaujinta 2016-09-08