Archyvas

Azerbaidžano sostinėje Baku gegužės 13 d. vykusio projekto „Vikingas" dalyvių pasitarimo metu prie projekto „Vikingas" oficialiai prisijungė „Azerbaidžano geležinkeliai". 

Pasak AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus pavaduotojo–Krovinių vežimo direkcijos direktoriaus Stasio Gudvalio, tai labai svarbus žingsnis didinant krovinių vežimo geležinkeliais apimtis Rytų–Vakarų kryptimi, ieškant būdų krovinius gabenti saugiai ir efektyviai.

„Traukinio „Vikingas" perspektyvos sietinos su didėjančiais konteinerinių vežimo srautais visame pasaulyje. Mūsų tikslas išlieka tas pats – įsitvirtinti projektą „Vikingas" kaip transporto ir logistikos tiltą tarp Europos ir Azijos bei Juodosios jūros baseino šalių. Prisijungus prie projekto „Vikingas" „Azerbaidžano geležinkeliams" atsiranda galimybė į transporto koridorių, jungiantį Baltijos ir Juodąją jūrą, pritraukti krovinių ne tik iš Azerbaidžano, bet ir iš Kazachstano bei Kinijos, numatant krovinių gabenimą maršrutu Dostykas–Aktau–Baku–Poti–Odesa/Ilječiovskas", – sakė S. Gudvalis. 

Pasitarime dalyvavo kompanijų „Belintetrans", „Liski", „Plaske", „Levado Cargo", Lietuvos, Ukrainos , Moldovos, Rumunijos, Bulgarijos, Gruzijos geležinkelių įmonių atstovai. Projekte „Vikingas" šiuo metu dalyvauja aštuonios šalys. Kombinuotojo transporto traukiniu „Vikingas" pirmąjį šių metų ketvirtį vežta 6, 606 tūkst. konteinerių.

Projektas „Vikingas" 2008 metais Europos Komisijos koordinuojančio PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas".

 

Atnaujinta 2016-05-17