Archyvas

Lygiai prieš 40 metų, gruodžio 29-ąją, iš Vilniaus į Kauną pajudėjo pirmasis elektrinis traukinys. Šiuo metu maršrutas tarp Vilniaus ir Kauno yra pats populiariausias tarp keleivių, jų kasmet pervežama apie 1,2 mln. Nuo 2008-ųjų Kalėdų keleiviai tarp šių dviejų miestų vežami moderniais dviaukščiais traukiniais.

1975 metų gruodžio 29 dieną Latvijoje pagamintas elektrinis traukinys pirmą kartą iš Vilniaus išvyko į Kauną. Šiems traukiniams pradėjus kursuoti reguliariai, žmonės, norėdami išvysti dar nematytą technikos stebuklą, išbėgdavo iš namų, kai traukinys kirsdavo jų gyvenvietę.

2008-aisiais, per Kūčias, iš Vilniaus į Kauną išvyko pirmasis modernus dviaukštis elektrinis traukinys. Šiuo metu AB „Lietuvos geležinkeliai" parke yra 10 tokių traukinių. Jau kitų metų pradžioje keleiviai šiuose traukiniuose galės naudotis Wi-Fi ryšiu.

Lietuvoje iš 1767,6 kilometrų geležinkelio bėgių elektrifikuoti yra 122 kilometrai – nuo Naujosios Vilnios iki Kauno bei nuo Vilniaus iki Trakų. Šiuo metu vykdomi elektrifikacijos nuo Naujosios Vilnios iki sienos su Baltarusija darbai. Jau kitąmet keleiviai iš Vilniaus į Minską galės nuvykti per 2 valandas. Planuojama, kad iki 2020 metų kontaktinis elektros tinklas bus nutiestas iki Radviliškio, o iki 2030-ųjų – iki pat Klaipėdos.

Elektriniai traukiniai ir elektrovežiai neteršia aplinkos, yra greitesni ir galingesni nei dyzeliniai. Vienas didžiausių elektrinių traukinių privalumų yra tas, kad jais vežti tiek keleivius, tiek krovinius yra pigiausia.

Elektrifikuota linija iki Klaipėdos leis pigiau vežti krovinius iš Baltarusijos. Tai paskatins krovinių vežėjus ir siuntėjus rinktis laiko ir sąnaudų atžvilgiu patrauklesnį maršrutą kroviniams į Klaipėdą, Kaliningradą ir Latvijos uostus (per Lietuvos teritoriją) gabenti.

Atnaujinta 2016-01-26