Archyvas

Gegužės 26 dieną oficialiai atidaryti Vilniaus ir Kauno intermodaliniai terminalai (VIT ir KIT). Šių intermodalinių terminalų veikla padidins Lietuvos transporto ir logistikos sistemos konkurencingumą tarptautinėje rinkoje, atsiras naujų darbo vietų, mažės automobilių kelių apkrova.

„Noriu padėkoti tiems žmonėms, kurie suprato terminalų svarbą visam transporto sektoriui. Abu projektai yra Lietuvos transporto sistemos plėtros strategijos objektai. Vilniaus regionas sukuria pačią didžiausią dalį BVP Lietuvoje. Kaunas irgi vaidins nepaprastai svarbią reikšmę iki Kauno intermodalinio terminalo nutiesus europinio geležinkelio vėžę", – teigė atidaryme dalyvavęs Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius.

Jam antrino ir Susisiekimo ministras, kuris išskyrė patogią intermodalinių terminalų infrastruktūrą verslui.

„Europoje tokių panašių terminalų yra apie 300. Lietuva nuo šiol taip pat turės keletą tokių objektų. Džiaugiuosi puikiu „Lietuvos geležinkeliai" darbu ir puikiais rangovais, kurie įgyvendino šį ilgus metus planuotą projektą. Kviečiu čia kurtis verslininkus, kuriems čia bus viskas patogu ir vienoje vietoje", – sakė Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

VIT – tai vieta, kurioje konteineriuose esantys kroviniai bus perkraunami tarp geležinkelio ir automobilių transporto priemonių. Terminalo technologija užtikrins krovinių išskirstymą Vilniaus regione bei greitą jų perkrovimą į šaudyklinius traukinius, kursuojančius tarp Klaipėdos uosto ir Rytų Europos bei Azijos valstybių. Terminalas pastatytas šalia Vaidotų geležinkelio stoties, per kurią reguliariai kursuoja konteineriniai traukiniai „Vikingas", „Šeštokai Express", „Saulė" ir „Merkurijus".

Į VIT iš Klaipėdos uosto konteinerių terminalų pradėjo reguliariai kursuoti ir naujas konteinerinis traukinys „VIT EKSPRES". Planuojama, kad naujasis traukinys tarp Klaipėdos ir Vilniaus kursuos du kartus per savaitę, o ateityje galės vykti ir dažniau. Šiam traukiniui krovinių pritrauks AB „Lietuvos geležinkeliai" Krovinių ekspedijavimo departamentas „LG ekspedicija".

„Vilniaus intermodaliniame terminale per metus galės būti perkraunama per 100 tūkst. TEU konteinerių – šis įspūdingas kiekis bus atgabenamas iš Klaipėdos krovos terminalų nauju konteineriniu traukiniu „VIT EKSPRES". Mūsų klientai galės pamiršti visus rūpesčius – bendrovės padalinys „LG Ekspedicija" pasirūpins visais dokumentais, vagonų užsakymu bei krovinių pristatymu", – atskleidė AB „Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka.

Kauno intermodalinis terminalas ypatingas tuo, kad čia susikirs europinio standarto (1435 mm pločio) ir esama (1520 mm pločio) geležinkelio vėžės. Tai leis geležinkeliais atvežtus krovinių konteinerius, pavyzdžiui, iš Azijos šalių, greitai ir mažomis sąnaudomis perkrauti tarp vėžių ir gabenti į Vakarų Europą.

KIT pastatytas Palemono kelyne, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius – Kaunas – Klaipėda. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona.

Vilniaus intermodalinio terminalo vertė – 31,77 mln. eurų, Kauno intermodalinio terminalo – 25,4 mln. eurų. Beveik 85 proc. šių sumų finansuota ES Sanglaudos fondo lėšomis. VIT ir KIT terminalai yra pirmieji Vilniuje ir Kaune kuriamų logistikos centų objektai.
 

Atnaujinta 2015-05-27