Archyvas

Gegužės 12 dieną Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius vyko apžiūrėti atliktų „Rail Baltica" geležinkelio statybos darbų nuo Kauno iki Lietuvos ir Lenkijos valstybių sienos. Apžiūros metu jis pirmą kartą išbandė naujai paklotą europinę vėžę. Europinė vėžė Kauną pasieks jau rudenį – šiuo metu yra atlikta daugiau nei 90 proc. numatytų darbų.

„Rail Baltica" tai didžiausias Lietuvos transporto infrastruktūros projektas nuo Nepriklausomybės atkūrimo laikų, kokybiška geležinkelio linija sujungsiantis Lenkiją, Lietuvą, Latviją, Estiją ir, pasitelkus geležinkelio keltą, Suomiją. Premjeras Algirdas Butkevičius asmeniškai prižiūri šį ypatingos valstybinės svarbos statusą turintį projektą ir teigia, jog „Rail Baltica" šalį daro konkurencingesnę.

„Ši vėžė labai reikalinga ir reikšminga tarptautiniam kontekste. O kartu su jau pastatytu Kauno intermodaliniu terminalu „Rail Baltica" taps sinergijos pavyzdžiu. Neabejoju, kad užbaigtas projektas leis mums tapti konkurencingesniais logistikos srityje, Lietuva galės perkrauti daugiau krovinių ir tai darys kur kas greičiau", - sako Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius.

Iki Kauno statomas „Rail Baltica" ruožas yra krovinių vežimo koridoriaus North sea-Baltic dalis. Sukūrus reikiamą infrastruktūrą – kelius, terminalus, logistikos centrus – bus galimybė intensyvinti linijos veiklą. Projektas leis plėsti krovinių pervežimo ir logistikos bei turizmo verslus, ekonominis gyvenimas taps intensyvesnis ne tik didžiuosiuose miestuose, bet ir regionuose. Bus sudarytos visos sąlygos integruotis į tarptautinį transporto tinklą.

Projektas jau dabar sulaukia nemažo įvairių šalių kompanijų dėmesio – juo domisi verslininkai iš Kinijos, Turkijos, Skandinavijos šalių, Vokietijos ir kitų valstybių. Apie egzistuojantį potencialą byloja ir tai, kad šiuo metu automobilių keliais Lenkijos ir Lietuvos sieną kerta apie 20 mln. tonų krovinių ir 2-3 mln. keleivių per metus. Geležinkeliais vežama tik 0,5 mln. tonų krovinių ir maždaug 15-20 tūkstančių keleivių.

AB „Lietuvos geležinkeliai" į „Rail Baltica" projektą investavo jau beveik 110 mln. eurų (apie 380 mln. litų) nuosavų lėšų. Tai sudaro apie 37 proc. visų šiuo metu į „Rail Baltica" statybas nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno investuotų lėšų. Viso projekto vertė siekia apie 380 mln. eurų.

Atnaujinta 2015-05-12