Archyvas

Gruzijos geležinkeliai prisijungė prie „Vikingo" projekto. Tai patvirtinta balandžio 15 dieną Vilniuje vykusio tarpvalstybinio „Vikingo" projekto narių pasitarimo metu. Jame dalyvavo kompanijų Belintertrans, LISKI, Plaske, BALO, GEFCO Turkey, Steveco bei Baltarusijos, Ukrainos, Moldovos, Bulgarijos, Rumunijos, Gruzijos geležinkelių atstovai.

Pasitarimo dalyvius pasveikinęs Susisiekimo viceministras Saulius Girdauskas palinkėjo gerų diskusijų ir sprendimų, kurie lemtų tolesnę „Vikingo" sėkmę ir plėtrą.

„Per 12 savo veiklos metų „Vikingo" projektas tapo plačiai žinomas ir sėkmingas, o pervežamų krovinių padaugėjo daugiau kaip 100 kartų. Per savo veiklos istoriją jis gavo ne vieną apdovanojimą. Tačiau, visame pasaulyje augant konteinerinių pervežimų srautams, projekto sėkmę užtikrina ne apdovanojimai. „Vikingas" yra sėkmingas tik dėl nenutrūkstančio, aktyvaus darbo, dėl nuolatinės plėtros, naujų galimybių ir geresnių sąlygų teikimo klientams. Dabar vienas svarbiausių „Vikingo" uždavinių – tapti pagrindine krovinių arterija tarp Turkijos ir Skandinavijos šalių" – sakė S. Girdauskas.

Užsienio reikalų viceministras Rolandas Kriščiūnas atkreipė susirinkusiųjų dėmesį į tai, kad vien per pirmąjį šių metų mėnesį „Vikingu" pervežta 22 proc. daugiau konteinerių, nei tą patį laikotarpį praėjusiais metais.

„Pervežimų augimo tendencija rodo, kad projektas stiprėja. Esu įsitikinęs, kad naujų narių prisijungimas užtikrins šio projekto tolesnę plėtrą ir sėkmę", - teigė R. Kriščiūnas.

2014 m. konteineriniu traukiniu „Vikingas" buvo pervežti 41185 TEU konteineriai, arba beveik 8 proc. daugiau nei 2013-aisiais. Šių metų sausio mėnesį „Vikingu" pervežti 3451 TEU konteineriai, arba beveik 22 proc. daugiau nei tą patį laikotarpį praėjusiais metais.


Konteinerinis traukinys „Vikingas" yra bendras Lietuvos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos, Rumunijos, o nuo šiol ir Gruzijos geležinkelių projektas, sujungiantis Baltijos ir Juodąją jūras. „Vikingu" vežami universalūs ir specializuoti konteineriai. Maršrutas tarp Lietuvos ir Turkijos per Baltarusiją ir Ukrainą geležinkeliais ir keltų linijomis per Juodąją jūrą galėtų būti įveikiamas per 5–6 dienas, tik geležinkeliais – per Baltarusiją, Ukrainą, Moldovą, Bulgariją ir Rumuniją – per 8–10 dienų.

Projektas „Vikingas" 2008 metais Europos Komisijos koordinuojančio PROMIT projekto tyrime pripažintas gerosios praktikos pavyzdžiu. 2009 metais Europos intermodalinio transporto asociacija (EIA) projektui skyrė apdovanojimą „Geriausios praktikos intermodalinis projektas". 2014 metais Europos Sąjungos mokslinių tyrimų programa BESTFACT „Vikingui" skyrė Geriausio Žaliosios logistikos ir įvairiarūšių vežimų projekto apdovanojimą.

Atnaujinta 2015-04-15