Archyvas

„Rail Baltica" konkurso dalyviai turėtų nuosekliau vertinti tiek savo, tiek subrangovų pasiūlymus

AB „Lietuvos geležinkeliai" dėl per didelių tiekėjų pasiūlytų kainų nutraukus europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica" projekto konkursą (dėl rangos darbų geležinkelio ruože Marijampolė – Kazlų Rūda), buvo atliktas pakartotinis rugsėjį galiojusių rinkos kainų tyrimas bei konkurso dalyvių apklausa. Kai kurios tiekėjų pateiktos medžiagų kainos ir darbų įkainiai buvo penktadaliu, o tiekėjų pasiūlytos kainos nuo techninio projekto rengėjo„Kelprojektas" paskaičiuotų sąmatinių rinkos kainų, galiojusių iki šių metų birželio mėnesio, daugiau nei 1,5 karto didesnės.

Tačiau, konkurso dalyviai, nenorėdami pripažinti, kad jų pasiūlymuose kainos yra neadekvačios, teigia, kad geležinkelio ruožo Marijampolė – Kazlų Rūda - Kaunas rekonstrukcijos projekto rengėjas projektą parengė nekokybiškai,jam buvo taikomi visi minimalūs kvalifikacijos reikalavimai ir šios įmonės projektuotojai nesugebėjo tiksliai įvertinti būsimų darbų vertės.

„Su įmone „Kelprojektas" bendradarbiaujame jau ne vienerius metus – žinome jų patirtį ir kompetenciją. Todėl tikrai keista, kad sklando informacija, jog projektą parengė nekompetetingas projektuotojas, nesugebantis tiksliai įvertinti planuojamų savo darbų",– sako „Rail Baltica" projekto direkcijos vyr.ekonomistas Saulius Poškus.

Pasak S.Poškaus, tarptautinės svarbos projekto sėkmingas įgyvendinimas priklauso ne tik nuo statybos, bet pirmiausia, nuo projektuotojų kompetencijos. Projektavimo įmonės, kurios kartu su rangovais dalyvauja konkursuose, turi atitikti daugybę reikalavimų. Jų techniniai projektai vertinami daugybės Lietuvos valstybinių institucijų ir turi atitikti ne tik specialius techninius reikalavimus, bet ir aplinkosaugos, statybos, higienos, eismo saugumo ir kitus reikalavimus. Todėl kalbėti apie projektuotojų, dalyvavusių konkurse, nekompetenciją tiesiog būtų neetiška.

„Rail Baltica" – vienas iš prioritetinių Europos geležinkelių projektų, sujungsiantis Helsinkį, Taliną, Rygą, Kauną ir Varšuvą. Bendras trasos ilgis Lietuvoje – 357 kilometrai. Numatoma bendra projekto vertė Lietuvoje - apie 2,2 mlrd. litų, o atkarpos nuo Lenkijos sienos iki Kauno - apie 850 mln. litų. Projektas finansuojamas Europos sąjungos TEN-T programos, Sanglaudos fondo ir Lietuvos valstybės lėšomis.

 

Daugiau informacijos:

Domas Jurevičius,

„Rail Baltica" projekto direkcija,

el. paštas: [email protected],

tel.: +370 5 269 2058, mob.: +370 610 33297

Atnaujinta 2014-03-13