« Atgal

Lietuvių ir lenkų geležinkeliečiai surengė bendras pratybas „Rail Baltica“

„Lietuvos geležinkeliai" kartu su Lenkijos geležinkelių infrastruktūros valdytoju „PKP Polskie Linie Kolejowe S. A." (PKP PLK) pirmą kartą drauge mokėsi likviduoti galimą avariją „Rail Baltica" geležinkelyje. Lietuvos su Lenkijos geležinkelių infrastruktūros valdytojų bendros pratybos surengtos siekiant stiprinti dvišalius santykius. Po renginio pasirašytas susitarimas bendradarbiauti šalinant įvykių „Rail Baltica" geležinkelyje padarinius.

„Rail Baltica" projektas užtikrina glaudų tarptautinį bendradarbiavimą, siekiame jį ir toliau gilinti visais lygmenimis. Pavyzdžiui, šiose pratybose specialistai ne tik mokėsi dirbti kartu sprendžiant sudėtingas situacijas, tačiau ir treniravosi daryti tai įveikdami kalbos barjerą. Norime kuo aktyviau išnaudoti būsimą europinę jungtį, užtikrinti greitas ir patogias keliones, todėl turime išmokti ruožu rūpintis kartu", - teigė renginyje dalyvavęs Karolis Sankovski, „Lietuvos geležinkelių" Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktorius.

Pratybos rugpjūčio 9 d. surengtos netoli Lietuvos ir Lenkijos pasienio esančioje Mockavos stotyje. Šių pratybų esmė „Rail Baltica" geležinkelyje šalinti galimus įvykių padarinius pasitelkiant kaimyninės šalies Lenkijos geležinkelių kolegas ir jų turimus padarinių likvidavimo mechanizmus nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki pat Kauno stoties Palemono kelyno ir Kauno intermodalinio terminalo. Taip pat, analogiškų įvykių atvejais Lenkijoje, padarinių likvidavimo pagalbą teiks „Lietuvos geležinkeliai", o turimiems techniniams pajėgumams patikrinti, tarpusavio sąveikos ir veiksmų koordinavimo kokybę įvertinti bus organizuojami bendri praktiniai mokymai bei pratybos.

Susitikimo metu buvo aptarta „Lietuvos geležinkelių" ir PKP PLK bendradarbiavimo galimybės ir sąlygos dėl tarpusavio pagalbos likviduojant padarinius „Rail Baltica" geležinkelyje, jei dėl kokių nors priežasčių įvyktų nenumatyti techniniai įvykiai.

„Saugumas – svarbiausias prioritetas ruošiantis intensyviam eismui šia linija. Sujungdami abiejų įmonių žinias, patyrusius specialistus ir inovatyvią techniką, užtikrinsime bet kokių netikėtumų prevenciją ir efektyvų avarijų padarinių likvidavimą. Bendros pratybos ir praktiniai mokymai – tik nedidelė glaudaus Lietuvos ir Lenkijos bendradarbiavimo „Rail Baltica" geležinkelyje dalis", - sakė Lenkijos geležinkelių (PLK) valdybos vicepirmininkas Marek Olkiewicz.

Menamo įvykio „Rail Baltica" geležinkelio stotyje scenarijuje – ir nuo kelio nuriedėjusi cisterna, ir gaisras. Sudėtingos avarijos padarinius kartu šalino „Lietuvos geležinkelių" ir „PKP Polskie Linie Kolejowe S. A." įvairių sričių specialistai.

Pratybų metu atlikti visi sudėtingoms ir aplinkai pavojingoms avarijoms likviduoti svarbiausi veiksmai. Renginio metu pakelta ir ant bėgių pastatyta platforma, naudojant „Uniroller" kėlimo įrangą. Lietuviai ir lenkai, pasitelkę geležinkelio kraną KRC-1600, taip pat pakėlė ir ant geležinkelio kelio pastatė dreziną. Itin glaudaus bendradarbiavimo ir patirties pareikalavo nuriedėjusios cisternos gesinimas, sandarinimas ir užkėlimas ant geležinkelio kelio.

„Rail Baltica" – didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni greitoji „Rail Baltica" jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica", keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai, važiuosiantys 250 km/h greičiu, tad iš Vilniaus Varšuvą bus galima pasiekti per 4 val., o Latvijos sostinę Rygą, vos per kiek mažiau nei 2 val.

 

Atnaujinta 2019-08-09