Archive

„Lietuvos geležinkelių" sprendimas geležinkelio bei riedmenų remontą ir pastatų priežiūrą koncentruoti grupės įmonėse jau duoda rezultatų. Kelio remonto sąnaudos mažėja 18 proc., riedmenų remonto - 6 proc., o pastatų ūkio priežiūra atpigs maždaug penktadaliu. Dėl to per metus „Lietuvos geležinkeliai" sutaupys daugiau nei 12 mln. eurų.

Valstybei priklausantys „Lietuvos geležinkeliai" toliau tvarko ankstesnės vadovybės paliktą organizacinį chaosą, dėl kurio tos pačios paslaugos „Lietuvos geležinkelių" grupėje buvo dubliuojamos. Pavyzdžiui, riedmenis remontuodavo tiek patys „Lietuvos geležinkeliai", tiek jiems priklausanti bendrovė Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD). Geležinkelį remontuodavo ir patys „Lietuvos geležinkeliai", ir kita grupės įmonė – Geležinkelio tiesimo centras (GTC). Pastatus prižiūrėdavo „Lietuvos geležinkelių" darbuotojai, tačiau dalį susijusių paslaugų teikdavo antrinė įmonė „Gelsauga".

„Esant tokiai situacijai, buvo švaistomi resursai. Tiek įrengimai, tiek patalpos buvo išnaudojamos neracionaliai, o darbuotojai turėjo atlikti daugybę nereikalingų funkcijų. Visa tai „Lietuvos geležinkeliams" kas mėnesį kainuodavo daugiau nei po milijoną eurų, todėl turėjome imtis greitų sprendimų", - kalbėjo „Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Vasaros pradžioje bendrovė nusprendė kelio ir riedmenų remonto bei pastatų priežiūros paslaugas, kurios reikalingos „Lietuvos geležinkelių" veiklai užtikrinti, sukoncentruoti antrinėse bendrovėse. Į jas perkelti ir „Lietuvos geležinkelių" darbuotojai, kurie anksčiau tuos pačius darbus atliko bendrovės viduje.

Dėl minėtų paslaugų teikimo „Lietuvos geležinkeliai" sudarė sutartis su trimis grupės įmonėmis, kurios galios iki kitų metų pabaigos. Šiems vidaus sandoriams sudaryti buvo gautas Viešųjų pirkimų tarnybos leidimas.

Bendra sutarčių vertė per dvejus metus – 148 mln. eurų, arba vidutiniškai 74 mln. eurų vieneriems metams. Praėjusiais metais „Lietuvos geležinkeliai" sudarė vidaus sandorių už panašią sumą. Tačiau pernykščiai sandoriai buvo visiškai kitokie – dalis jų buvo sudaromi tik tam, kad pinigai iškeliautų iš „Lietuvos geležinkelių" grupės. Pavyzdžiui, iš antrinių įmonių buvo užsakomos statybų paslaugos, tačiau realiai jas suteikdavo iš šalies pasitelktos bendrovės. Tuo tarpu šiemet sandoriai sudaryti remiantis ekonomine logika ir įmonių grupės interesais, o paslaugas realiai teikia grupės įmonės.

„Šiemet sutartys su grupės įmonėmis sudaromos tam, kad būtų efektyviau išnaudojami „Lietuvos geležinkelių" grupės resursai. Be to, esame apskaičiavę, kokią naudą tai duos įmonei", - pabrėžė „Lietuvos geležinkelių" vadovas M. Bartuška.

Vien į VLRD, remontuojantį riedmenis, iš „Lietuvos geležinkelių" perkelta daugiau kaip 800 žmonių. Šiuo metu jau galima įvertinti pirmuosius pertvarkos rezultatus. Atliekant planinius remontus VLRD, sąnaudos sumažėjo beveik 6 proc. Skaičiuojama, kad sutelkus remonto paslaugas VLRD, per metus bus sutaupyti 2,34 mln. eurų. 

Kelio gedimų šalinimas ir remontas sutelktas GTC, į kurį planuojama perkelti apie 300 „Lietuvos geležinkelių" darbuotojų. Atsisakius besidubliuojančių kelio remonto funkcijų, per metus planuojama sutaupyti 8,3 mln. eurų. Apskaičiuota, kad atliekant paprastąjį ir kapitalinį remontą geležinkelio kelio 1 km tiesimo sąnaudos bus mažesnės 18 proc., pavienis bėgių keitimas  – pigesnis 17 proc. 

Tuo tarpu į „Gelsaugą" perkelta apie 70 pastatų priežiūros specialistų. Dėl centralizuotos pastatų ūkio priežiūros teigiamas efektas „Lietuvos geležinkeliams" per vienerius metus sieks 1,43 mln. eurų.

Pasak „Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus, paslaugų sutvarkymas – tik dalis būtinų permainų efektyvumui padidinti. Šiuo metu atliekama studija dėl „Lietuvos geležinkelių" valdymo modelio. Nuo šios studijos rezultatų priklausys tolesni sprendimai dėl „Lietuvos geležinkelių" grupės vystymo.

Updated on 2017-10-26