Archive

Nuo šiandien (birželio 1 d.) strateginį 2,4 mlr. eurų vertės (tik Lietuvos dalis) europinės geležinkelio vėžės projektą „Rail Baltica" įgyvendinančios „Lietuvos geležinkelių" antrinės įmonės „Rail Baltica statyba" generalinio direktoriaus pareigas pradeda eiti Karolis Sankovski.

Naujojo vadovo artimiausiu metu laukia strategiškai svarbūs darbai – pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, paskelbti rangos darbų konkursus rekonstruoti ir modernizuoti geležinkelio ruožus, toliau spręsti atšakos iki Vilniaus klausimus, glaudžiai bendradarbiauti su Estijos, Latvijos ir Lenkijos partneriais. Be to, reikės peržiūrėti įmonės strategiją, veiklos planą, rodiklius bei organizacinę struktūrą, kad būtų sukauptos projektui būtinos kompetencijos, suburta profesionali komanda.

„Pagrindinis uždavinys – „Rail Baltica" projektą įgyvendinti laiku, kokybiškai ir tilpti į biudžetą, taip pat užsitikrinti kuo intensyvesnę ES finansinę paramą bei pasiekti įvardintas projekto naudas Lietuvai ir visam regionui. Šių tikslų sieks stipri ir patyrusi „Rail Baltica statybos" komanda,  glaudžiai bendradarbiaudama su „Lietuvos geležinkeliais" bei bendra trijų Baltijos šalių įmone „RB Rail AS". Tai atitinka mano, kaip vadovo, viziją ir siekius. Neabejoju, kad ilgametė mano patirtis įgyvendinant nacionalinius ir tarptautinius infrastruktūros projektus leis tinkamai reprezentuoti „Lietuvos geležinkelių" įmonių grupę, vykdant visam Baltijos šalių regionui strateginę reikšmę turintį projektą", – teigia K. Sankovski.

Naujasis įmonės vadovas yra baigęs teisės studijas Mykolo Romerio universitete bei Marselio Paul-Cezanne universitete. Specializavosi Tarptautinės ir Europos Sąjungos teisės, aplinkos, darbo saugos ir kokybės valdymo įmonėse teisės srityse. K. Sankovski turi sukaupęs ilgametę patirtį įgyvendinant strateginius infrastruktūros projektus. Nuo 2013 m. jis vadovavo Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatoriaus „Litgrid" Strateginės infrastruktūros departamentui, iki 2016 m. liepos mėn. taip pat ėjo šios įmonės valdybos nario pareigas. Buvo atsakingas už pagrindinių įmonės ir valstybės strateginių projektų koordinavimą ir valdymą, įskaitant elektros jungčių su Lenkija („LitPol Link") ir Švedija („NordBalt") projektus. Taip pat kuravo dalį Baltijos šalių sinchronizacijos su kontinentinės Europos tinklais parengiamųjų darbų.

„Rail Baltica" geležinkelis yra sudedamoji tarptautinio transporto koridoriaus „North Sea-Baltic" dalis, kuris sujungs Beniliukso šalis, Vokietiją, Lenkiją ir Lietuvą, Latviją bei Estiją. Ateityje šis koridorius Varšuvoje turės jungtį su transporto koridoriumi „Baltica – Adriatica", sujungsiančiu geležinkelio vėže Lenkiją, Čekiją, Slovakiją, Austriją, Slovėniją ir Italiją. Taip Europoje bus suformuotos naujos šiaurės-pietų ir rytų-vakarų krovinių kryptys. Tokiu būdu bus sukuriamos patrauklios sąlygos mobilumui ir logistikai tiek regione, tiek Europos Sąjungoje.

Kaip pastebėjo K. Sankovski, žvelgiant iš ekonominės perspektyvos, „Rail Baltica" pritrauks investicijas į regioną, o tai reiškia – ir pajamas į šalies biudžetą, sukurs papildomų darbo vietų, krovinių vežėjams ir keleiviams sukurs papildomų paslaugų.

„Rail Baltica" geležinkelio vėžės tiesimo projektą regioniniu mastu koordinuoja bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS". „Rail Baltica statyba" valdo trečdalį šios įmonės akcijų.

 

 

Updated on 2017-06-01