Archive

Baltarusija yra svarbiausias „Lietuvos geležinkelių" partneris. Krovinių vežimo apimčių didinimas, elektrifikacijos darbų užbaigimas ir keleivinio maršruto Vilnius–Minskas plėtra – tai pagrindinės „Lietuvos geležinkelių" ir partnerių Baltarusijoje bendradarbiavimo kryptys.

Tarp Lietuvos ir Baltarusijos 2016 m. pervežta 17,37 mln. tonų krovinių, arba net 36 proc. viso kiekio. 2016 metais, palyginti su 2015-aisiais, krovinių vežimas tarp Baltarusijos ir Lietuvos padidėjo 5,9 proc. 2017 m. sausio–balandžio mėnesių rodikliai rodo, kad vežimų srautai išlieka stabilūs. Daugiausia vežama mineralinių trąšų – 2017 m. sausio–balandžio mėnesiais jų apimtys, palyginti su tuo pačiu 2016 m. laikotarpiu, didėjo 36 proc.  Trąšų vežimo apimtis lemia gamyklų pajėgumai, trąšų paklausa pasaulinėse rinkose, geopolitiniai ir konkurenciniai veiksniai.

„Tarptautinė krovinių vežimo rinka pastaruoju metu yra gana sudėtinga, todėl teigiami rezultatai džiugina. Tačiau ties tuo neketiname sustoti – siekiame ne tik išlaikyti esamus krovinių srautus iš Baltarusijos, tačiau nuolat ieškome ir naujų galimybių juos didinti. Krovinių vežimai iš Baltarusijos per Klaipėdos uostą yra prioritetinai, todėl stengiamės tai plėtoti taikant konkurencingą kainodarą, teikiant klientams papildomas logistines paslaugas", – Kaune šią savaitę vykusiame XIII-ajame Lietuvos–Baltarusijos ekonomikos forume kalbėjo „Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pirmasis pavaduotojas Gerimantas Bakanas.

Krovinių srautus iš Baltarusijos ypač paveikė kritusios naftos vežimų apimtys. 2016 m. pradžioje pasirašius ilgalaikį susitarimą su BNK (Belaruskaja neftianaja kompanija) naftos produktų srautas iš Baltarusijos buvo itin išaugęs, tačiau antroje 2016 metų pusėje, Rusijai ženkliai sumažinus žaliavinės naftos tiekimą Baltarusijai, vežimai krito ir iki šiol neatsistato.

Nepaisant egzistuojančių rizikų, „Lietuvos geležinkeliai" mato ir galimybių plėtrai. „Lietuvos geležinkeliai" bendro Baltarusijos ir Kinijos projekto „Didysis akmuo" klientams galėtų pasiūlyti gerai išvystytą kompleksinę transporto infrastruktūrą ir pajėgumus, palankią geografija iki kuriamo industrinio parko, strategiškai svarbų Klaipėdos uostą ir čia teikiamas visas logistikos paslaugas. Plėtojamas bendradarbiavimas ir keleivių susisiekime – elektrifikavus geležinkelio ruožą Naujoji Vilnia–Molodečno, kelionė tarp Vilniaus ir Minsko sutrumpės iki 2 val., tokiu būdu padidės geležinkelio transporto patrauklumas susisiekime su Baltarusija. 

Updated on 2017-06-01