Archive

Šiandien Lietuvos geležinkeliuose pasirašyta sutartis dėl bendros įmonės steigimo tarp Vilniaus lokomotyvų remonto depo ir Rusijos įmonės „TransKomplektHolding". Taip siekiama išsiplėsti pardavimų rinka į Rusiją, Uzbekistaną, Kazachstaną, Baltarusija, Ukrainą.

Rusijos geležinkeliai  2006 - 2012 metais nupirko 1 163 lokomotyvų, kai tuo tarpu visas Lietuvos turimas lokomotyvų parkas sudaro 264 mašinas, iš kurių 76 yra naujesnės negu 10 metų. Palyginimui, tikslinė rinka yra 80 kartų didesnė, negu Lietuvos (matuojant pagal geležinkelio bėgių ilgį).

Su esama gamybos baze Lietuvos poreikius  galima patenkinti per 3-4 metus, tuomet tektų arba gamybą nutraukti, arba keisti profilį. Įkūrus bendrą įmonę, gamybą bei investicijas bus galima planuoti ilgesniam laikotarpiui, tuo pačiu sudarant prielaidas efektyviai gamybai.

Gamybos apimtys sudarys nedidelę TMH pardavimų dalį, bus orientuojamasi į vienetinius, nedidelių serijų gaminius. Tuo bus užtikrinama technologinė pažanga bei galimybė kurti aukštos pridėtinės vertės gaminius.

"TransKomplektHolding" yra dukterinė koncerno "TransMashHolding" įmonė. Pastaroji įmonė yra pagrindinė geležinkelio lokomotyvų bei riedmenų gamybos įmonė Rusijos Federacijoje.

 

„Džiugina faktas, kad turimi gamybiniai pajėgumai, kvalifikuota darbo jėga, stambių partnerių pripažinimas reiškia, jog VLRD pajėgus susidoroti su keliamais iššūkiais ir gali sparčiai plėsti savo veiklą",- sakė lokomotyvų remonto depo generalinis direktorius Valentas Stadalnykas.

Prieš dešimt metų įkurtas Vilniaus lokomotyvų remonto depas yra viena pirmųjų įmonių Baltijos regione, gaminanti naujos kartos manevrinius lokomotyvus ir kelio mašinas bei teikianti riedmenų parko atnaujinimo ir remonto paslaugas. Gamindama naują šiuolaikinę techniką, atlikdama riedmenų modernizaciją ir remontus, įmonė naudoja pažangiausias technologijas, nuolat atnaujina ir plečia turimus gamybinius pajėgumus. Efektyvią įmonės veiklą užtikrina ne tik naujausios technologijos, įmonės darbuotojų kompetencija, bet ir bendradarbiavimas su įvairių užsienio šalių partneriais.

Nuo veiklos pradžios 2004 metais per trumpą laiką buvo atstatyti 25 šilumvežiai 2M62 ir 16 šilumvežių M62. Atnaujinti lokomotyvai, palyginti su senaisiais, daug galingesni, ekologiškesni, naudojantys mažiau kuro. Toliau vystant įmonę, pradėtas paruošimo cecho reorganizavimas, į gamybą įdiegta nauja technika, leidžianti vykdyti techniškai sudėtingas užduotis.

Buvo pasirašytos tarptautinės sutartis dėl lokomotyvų modernizacijos su Vengrijos įmone MAV Szolnoki Jarmujavito Kft. ir Čekijos Respublikos įmone „CZ LOKO", pradėta vykdyti manevrinių lokomotyvų ČME3 modernizacija. Iš viso buvo modernizuoti 22 tokio tipo lokomotyvai.

Nuo 2009 metų VLRD ėmėsi mašinų gamybos ir jau pagamino 57 vienetus naujų manevrinių lokomotyvų TEM TMH. Naujos kartos transporto priemonės gaminamos tiek Lietuvos geležinkeliams, tiek kitų šalių vartotojams. Estijos uostas bei Estijos geležinkeliai jau įsigijo po 4  lokomotyvus TEM TMH.

Be to, 2013 m. buvo pagamintas naujas manevrinis lokomotyvas TEM 35 su hibridine pavara. Lietuvoje gaminamų tokio tipo transporto priemonių efektyvumas neliko nepastebėtas: pagaminti lokomotyvai dalyvauja tarptautinėse parodose bei įvairiuose pristatymuose.

2013 metais įmonė atvertė naują savo veiklos puslapį specializuotų geležinkelių infrastruktūros mašinų gamybos srityje. Kartu su Italijos geležinkelio transporto gamybos įmone „SVI S.p.A." ir Austrijos koncernu „PALFINGER RAILWAY" buvo sukurtos ir pagamintos kelio mašinos: autodrezina KTD, skirta kontaktinio tinklo priežiūrai ir remontui bei kelio mašina AGRc-1200, skirta geležinkelio kelių priežiūrai ir remontui.

Nuo 2013 m. Bendrovė, kartu su Siemens kompanijos atstovais Lietuvoje atlieka kapitalinius ir einamuosius remontus bei aptarnauja AB „Lietuvos geležinkeliai" turimus Siemens ER20cf lokomotyvus. Šiuo metu jau atlikti kapitaliniai remontai 21 tokio tipo lokomotyvui, iki metų pabaigos bus suremontuoti dar 12 lokomotyvų.

Toliau plečiamas bendradarbiavimas su užsienio kompanijomis: modernizuotas lokomotyvas TGM4 Ukrainos rinkai, atliktas dviejų manevrinių lokomotyvų TEM2 kapitalinis remontas Azerbaidžano rinkai. Bendradarbiavimas su šiais partneriais bus tęsiamas ir ateityje: planuojama teikti ne tik kapitalinio ir modernizavimo, bet ir einamojo remonto paslaugas.

Šiais metais bus pagamintas keturių ašių lokomotyvas TEM LTH, modernizuotas keleivinis lokomotyvas TEP70, planuojama pradėti ir elektrovežių gamyba.

 

Updated on 2014-07-11