Archive

Kazlų Rūdos savivaldybė kelius nusitiesti nori „Rail Baltica" lėšomis

Ypatingos valstybinės svarbos projektas „Rail Baltica" Lietuvoje susidūrė su nauja kliūtimi. Kazlų Rūdos savivaldybė iš projekto vykdytojos AB „Lietuvos geležinkeliai" reikalauja suprojektuoti aplinkkelį automobilių transportui ir įrengti dviejų lygių pervažas sankryžose su keliu, kurio net nėra.

Po to, kai 2011 m. lapkritį Marijampolės savivaldybė, Susisiekimo ministerija bei projekto „Rail Baltica" vykdytoja AB „Lietuvos geležinkeliai" pagaliau pasirašė trišalę sutartį, manyta, kad kliūčių projektą įgyvendinti laiku nebeliko. Tačiau Suomiją, Estiją, Latviją, Lietuvą bei Lenkija sujungsiančiam geležinkelio projektui dabar graso Kazlų Rūdos savivaldybė.

Dar 2010-ųjų pavasarį Kazlų Rūdos miesto savivaldybei buvo pateikta „Rail Baltica" galimybių studija. Tuomet iš jos nesulaukta jokių priekaištų, tačiau prireikus derinti techninį projektą, iškilo nemažai problemų. Viena iš jų – aplinkkelis automobilių transportui.

Norėdama nukreipti sunkiojo automobilių transporto srautus nuo miesto centro, Kazlų Rūdos savivaldybė jau seniai kalba apie aplinkkelio būtinybę. Savivaldybės bendrajame plane numatyta, kad aplinkkelis turėtų atsirasti po 2017-ųjų, tačiau Kazlų Rūda skuba įšokti į „Rail Baltica" traukinį: 2011-ųjų kovą savivaldybės taryboje nuspręsta pritarti aplinkkelio specialiojo plano rengimui. Po šio savivaldybės sprendimo prognozuojama, kad aplinkkelis turėtų atsirasti jau 2014-aisiais, o jam suprojektuoti norima panaudoti ir „Rail Baltica" projekto lėšas.

AB „Lietuvos geležinkeliai" turi teisę vykdyti projektus, susijusius su geležinkeliais, o „Rail Baltica" projekte jokių lėšų automobilių keliams tiesti nėra ir pagal galiojančius Europos Komisijos sprendimus negalėjo būti numatyta.

„Projektas „Rail Baltica" yra įgyvendinamas AB „Lietuvos geležinkeliai" patikėjimo teise valdomų sklypų ribose, o Kazlų Rūdos miesto savivaldybės planuojamas aplinkkelis toli jas peržengia, todėl įgyvendinti tokio prašymo neįmanoma nei teisiškai, nei techniškai, nei finansiškai", – tvirtino AB „Lietuvos geležinkeliai" „Rail Baltica" projekto direkcijos direktorius Antanas Zenonas Kaminskas.

AB „Lietuvos geležinkeliai" Kazlų Rūdoje ketina įgyvendinti tik projekte numatytus darbus. Šie darbai apima ne tik geležinkelio rekonstrukciją – bus įrengiamos garso izoliacijos priemonės bei rekonstruojamos dvi mieste esančios pervažos.

Tačiau Kazlų Rūdos savivaldybei tai nė motais – iš jos AB „Lietuvos geležinkeliai" praėjusių metų pabaigoje gavo papildomą reikalavimą: planuojamose aplinkkelio, kuris dar net neegzistuoja, ir „Rail Baltica" susikirtimo vietose įrengti dvi dviejų lygių pervažas.

Jei AB „Lietuvos geležinkeliai" nesutiks su Kazlų Rūdos keliamais reikalavimais, miesto savivaldybė abejoja, ar pritars „Rail Baltica" projekto vykdymui mieste. Projektuoti ar tiesti automobilių kelių AB „Lietuvos geležinkeliai" negali, taigi savivaldybė graso aklaviete penkias valstybes geležinkeliais sujungsiančiam projektui, kuris Lietuvai atvertų bėgius ir į Vakarų Europą.

 

„Rail Baltica" projekto direkcijos informacija

Updated on 2014-03-17