Archive

Konteinerinių traukinių projektai pristatyti Roterdame

Liepos 13 d. AB „ Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos vadovaujama delegacija lankėsi Roterdamo (Nyderlandai) uosto administracijoje bei geležinkelio aptarnavimo centre – konteineriniame sausumos terminale, per kurį geležinkelių transportu iškeliauja didžiausi konteinerių srautai. Į susitikimą taip pat vyko Lietuvos Respublikos Ministro Pirmininko patarėjas transporto klausimais ir EWTC asociacijos prezidentas Algirdas Šakalys bei „Lineka" prezidentas Tautginas Sankauskas.

Susitikimo metu Roterdamo uosto atstovai buvo supažindinti su EWTC asociacijos veikla, jos rezultatais, jiems pristatyti Roterdamas–Kaunas geležinkelio jungties klausimai bei galimybės pasinaudoti konteineriniu traukiniu „Saulė" pervežant krovinius iš Roterdamo į Kazachstaną ir Kiniją per Lietuvą.

Kaip informavo Roterdamo uosto vadovas logistikai Peter Ten Broek, Roterdamo uosto intermodalinių krovinių metinė apyvartą siekia apie 12 mln. TEU, o šaudyklinių traukinių tinklas apima tokias šalis kaip Italija, Vokietija, Belgija, Prancūzija, Vakarinė Lenkijos dalis, Čekija, Slovakija, Šveicarija, Austrija.

Per vizitą Geležinkelio aptarnavimo centre, jo vadovas Pieter Forrer pristatė pagrindinius centro veiklos aspektus. Centras veikia kaip nuotolinis sausumos konteinerių terminalas, kuris konsoliduoja konteinerių srautą ateinantį iš įvairių taškų bei jūrinių terminalų, taip pagreitindamas ir padarydamas efektyvesnį konteinerių išvežimą geležinkeliais. Tokios koncepcijos įgyvendinimas leido išvengti brangaus ir ilgai užtrunkančio vagonų manevravimo Roterdamo uoste, tad ženkliai padidėjo konteinerių išvežimo geležinkeliais konkurencingumas, pagreitėjo konteinerių išvežimas, efektyviau imtos naudoti geležinkelių platformos. Panašią koncepciją artimiausiu metu AB „Lietuvos geležinkeliai" planuoja įgyvendinti ir Klaipėdos uoste, šalia „Draugystės" geležinkelio stoties.

Viso aplankyto Roterdamo geležinkelio aptarnavimo centro plotas siekia apie 12 hektarų. Iš jų 10 hektarų užima geležinkelių infrastruktūra, o vartų infrastruktūra ir gamybinis plotas užima 2 hektarus. 2011 metinė konteinerių apyvarta sudarė 474.639 TEU. Per dieną aptarnaujama 40 konteinerinių traukinių. Pagrindiniai klientai HUPAC, ERS, KOMBIVRKEHR ir kiti. Didžiausią konteinerinį srautą sudaro kroviniai į/iš Italiją – 54 proc., Vokietiją – 21 proc., Austriją 11 proc.

 

Logistikos projektų skyriaus informacija

Updated on 2014-03-14