Archive

Atliktas Kauno VLC intermodalinio terminalo paraiškos vertinimas 

AB „Lietuvos geležinkeliai" paraiška „Intermodalinio terminalo Kauno viešajame logistikos centre projektavimas ir statyba" atitinka administracinės atitikties ir tinkamumo finansuoti vertinimo reikalavimus. Tai, atlikusi projekto vertinimus, paskelbė Transporto investicijų direkcija. Intermodalinio terminalo statybai Kaune galės būti panaudotos Europos Sąjungos lėšos.

Kauno VLC intermodalinis terminalas bus statomas Palemono kelyne, šalia pagrindinės Lietuvos magistralės Vilnius – Kaunas – Klaipėda. Aplink šią vietą kuriasi logistikos įmonės bei yra įsikūrusi Kauno laisvoji ekonominė zona.

Pagal pasirašomą sutartį numatyta pastatyti ne tik patį terminalą su atitinkamomis saugojimo aikštelėmis, 1520 mm ir 1435 mm pločio geležinkelio krovos ir privažiuojamaisiais keliais, konteineriniu kranu, muitinės ir administracinėmis patalpomis, bet ir rekonstruoti esamą kelią nuo automagistralės iki pat būsimo terminalo. Dėl šios priežasties įgyvendinant projektą partnerių teisėmis dalyvauja ir Kauno miesto savivaldybė bei Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Planuojama, kad pastatytas terminalas tarnaus ne tik VLC poreikiams, bet ir kaip galutinis pirmu etapu planuojamos nutiesti europinės (1435 mm pločio) geležinkelio vėžės taškas. Konteineriuose iš Pietų ir Vakarų Europos atvykstantys ir terminale perkrauti kroviniai galės toliau judėti Šiaurės ir Rytų link. Tam tikslui bus įrengti keturi geležinkelio krovos keliai (po du skirtingų pločių vėžių), vienas 40 t. keliamosios galios ožinis konteinerinis kranas bei sandėliavimo aikštelė, talpinsianti iki 1000 sąlyginių konteinerių (TEU).

Kauno VLC projektas yra pripažintas kaip valstybei svarbus ekonominis projektas, o AB „Lietuvos geležinkeliai" LR Vyriausybės yra įpareigota būti jo įgyvendintoja. Tikimasi, kad įgyvendinta Kauno VLC koncepcija atneš didžiulę naudą ne tik transporto ir logistikos įmonėms, bet ir šio miesto bei rajono savivaldybių gyventojams: bus pritraukiamos investicijos, plečiama miesto infrastruktūra, į biudžetą surenkami papildomi mokesčiai.

Įgyvendinant šį projektą Lietuvos transporto sistema dar labiau prisidės prie pagrindinių Europos Sąjungos strateginių transporto sistemos tikslų, įtvirtintų Europos Komisijos „Baltojoje Knygoje", įgyvendinimo: kad iki 2040 m. 50 proc. krovinių, kuriuos reikia pristatyti daugiau nei 300 km. atstumu, būtų gabenami geležinkelių arba vidaus vandenų transportu.

Vidaus ir išorės ryšių sektoriaus inf.

[email protected]

8 5 269 30 29

Updated on 2014-03-13