Archive

Turkija gali atverti naujų galimybių

Rugsėjo 10–12 dienomis Turkijoje AB „Lietuvos geležinkeliai" vadovai susitiko su Turkijos valstybinių geležinkelių (TCDD), BALO organizacijos bei Turkijos prekybos rūmų, pramonės, jūrų prekybos ir prekių biržų sąjungos (TOBB) atstovais. Šis vizitas yra strategiškai svarbus intermodalinio konteinerinio traukinio „Vikingas" plėtrai bei visam krovinių gabenimo tarp Turkijos ir Europos sektoriui.

Susitikimo metu pasirašytas dvišalis bendradarbiavimo memorandumas, kurio pagrindu BALO organizacija įsipareigojo vykdyti intermodalinio konteinerinio traukinio „Vikingas" rinkodarą bei užsiimti projekto plėtra vežant krovinius į ir iš Turkijos. Po susitikimo su BALO, AB „Lietuvos geležinkeliai" atstovai dalyvavo pirmajame darbo grupės, skirtos intermodalinio konteinerinio traukinio „Vikingas" plėtrai Turkijoje, posėdyje.

Vizito Turkijoje metu AB „Lietuvos geležinkeliai" atstovai apsilankė Turkijos Respublikos transporto, jūrininkystės ir ryšių ministerijoje, kur buvo supažindinti su šios ministerijos Užsienio reikalų departamento bei Pavojingų krovinių vežimo reguliavimo ir intermodalinio transporto direkcijos veikla.

Rugsėjo 12 d. AB „Lietuvos geležinkeliai" atstovai sudalyvavo oficialiame priėmime pas Turkijos valstybinių geležinkelių generalinį direktorių Süleyman Karaman, kur buvo galutinai suderintas ir pasirašytas tarpusavio bendradarbiavimo memorandumas bei susitikimo protokolas.

Augantis Turkijos ekonominis pajėgumas ir svarba Europos rinkai lemia vis stiprėjančias šios valstybės pozicijas transporto sektoriuje. Turkija – tai tiltas tarp Rytų ir Viduržiemio jūros regiono valstybių, todėl yra labai svarbi Europos ekonominiam vystymuisi. Turkijos krovinių pervežimai stabiliai auga – nuo 14,6 mln. tonų 2002-aisiais iki 25,4 tonų 2011 metais, todėl ši valstybė yra nepakeičiama intermodalinio konteinerinio traukinio „Vikingas" partnerė.

Bendradarbiavimas tarp Lietuvos ir Turkijos yra naudingas abiem pusėms. Lietuvos geografinė padėtis ir išvystyta transporto infrastuktūra padėtų Turkijai prasiveržti į Šiaurės Europos bei Baltijos regiono rinkas, Lietuvą pasiektų didesni krovinių srautai, išaugtų gaunamos pajamos.

Būdama viena iš traukinio „Vikingas" projekto iniciatorių, Lietuva gali pasiūlyti Turkijai itin patogų krovinių gabenimo būdą bei greitą išorinės Europos Sąjungos sienos kirtimą unikalioje Kenos pasienio stotyje, kur muitinės procedūros tetrunka iki 30 minučių. Turkijos geležinkelių infrastruktūra ne tik palengvintų, bet ir ženkliai patobulintų traukinio „Vikingas" maršrutą. Turkijos geležinkeliams priklausantys uostų terminalai atvertų galimybes krovinius gabenti į dar daugiau valstybių ir pasiekti dar aukštesnių rezultatų.

Updated on 2014-03-13