« Atgal

Vyriausybėje pritarta pradėti rengti svarbių geležinkelių linijų elektrifikavimo planus

Artimiausiu metu bus pradėtas rengti geležinkelių linijos Vilnius-Kaišiadorys–Šiauliai–Klaipėda ir Klaipėdos geležinkelio mazgo dalies elektrifikavimo planas. Jame bus nustatytos inžinerinės infrastruktūros vystymo teritorijos, reikalingos geležinkelių tinklo elektrifikacijos plėtrai. Šio valstybei svarbaus projekto plano parengimui pritarė Vyriausybė.

Geležinkelių infrastruktūros tinklas elektrifikuojamas tam, kad atitiktų ES techninius parametrus, taip pat keleivių ir krovinių vežimų poreikius, mažintų neigiamą poveikį aplinkai.

„Geležinkelių linijos elektrifikavimas sudarys sąlygas pereiti nuo iškastinio kuro prie aplinką tausojančių atsinaujinančių energijos išteklių naudojimo geležinkelių transporto sektoriuje. Ženkliai mažės energijos išlaidos ir aplinkos tarša, o dėl trumpesnės kelionių trukmės susisiekimas geležinkeliais taps patrauklesnis tiek keleiviams, tiek krovinių pervežimui", – sako Geležinkelių infrastruktūros direkcijos vadovas Karolis Sankovski.

Bendras planuojamo elektrifikuoti ruožo ištisinis ilgis yra 377 km, o elektrifikuojamų kelių ilgis siekia 677 km. Geležinkelių elektrifikavimo projektų įgyvendinimui numatoma panaudoti ES sanglaudos fondo investicijas ir nuosavas AB „Lietuvos geležinkelių" lėšas.

Elektrifikavimas vyks 3 etapais: pirmuoju numatytas Vilniaus geležinkelio mazgo elektrifikavimas (ruožai Kyviškės-Vaidotai-Valčiūnai-Paneriai ir ruožas Vilnius-Kirtimai-Valčiūnai) – bendras kelių ilgis siekia 112 km, antruoju – nuo Kaišiadorių iki Radviliškio (247 km), trečiuoju – nuo Radviliškio iki Klaipėdos Draugystės stoties (317,5 km).

Iki 2023 m. Lietuva planuoja elektrifikuoti visą Rytų–Vakarų kryptimi šalies teritoriją kertančią geležinkelio liniją nuo Lietuvos ir Baltarusijos sienos iki Klaipėdos. Pabaigus projektą, Lietuvoje elektrifikuotu geležinkeliu bus pervežama daugiau kaip trys ketvirtadaliai visų krovinių ir du trečdaliai keleivių.

Atnaujinta 2019-03-28