« Atgal

Plungėje atidarytas tunelinis viadukas po geležinkeliu

Plungės rajono savivaldybės administracija, Lietuvos automobilių kelių direkcija, akcinė bendrovė „Lietuvos geležinkeliai" sėkmingai įgyvendino projektą „Tunelinio viaduko po geležinkeliu Plungės m. Dariaus ir Girėno g. įrengimas". Šis projektas savo darbų apimtimi buvo didžiausias ir sudėtingiausias, koks apskritai kada nors yra buvęs savivaldybei. Tarptautinį konkursą laimėję rangovai tesėjo įsipareigojimus ir tunelį po geležinkeliu Plungės mieste pastatė per 17 mėnesių.

Projektui įgyvendinti buvo skirtas 4,7 mln. Eur ES fondų lėšų finansavimas, taip pat 674 tūkst. Eur Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto bei 151 tūkst. Eur Plungės rajono savivaldybės biudžeto lėšų.

Tunelinio viaduko po geležinkeliu Plungėje, Dariaus ir Girėno g., atidarymo ceremonijoje Plungės rajono savivaldybės meras tarė nuoširdų ačiū visiems, kurie puoselėjo tunelio idėją ir prisidėjo prie šios plungiškių svajonės įgyvendinimo. Meras išskirtinai padėkojo sudėtingą tarptautinį konkursą organizavusiems Savivaldybės administracijos specialistams bei projekto rangovams, kurie išlaikė grafikuose numatytą darbų tempą ir tunelį eksploatuoti atidavė taip, kaip buvo suplanuota.

„Išsipildė didelė plungiškių svajonė. Geležinkelis Plungę buvo tarsi padalijęs į dvi dalis, o tai trukdė verslui bei stabdė miesto plėtrą. Bendrų pastangų – Lietuvos automobilių kelių direkcijos, „Lietuvos geležinkelių" ir Plungės rajono savivaldybės – dėka Plungėje įgyvendintas pats stambiausias per Lietuvos nepriklausomybės metus projektas. Šiame transporto mazge užtikrintas sklandus susisiekimas yra didelė nauda ir patogumas mūsų miesto gyventojams ir svečiams", – kalbėjo Plungės rajono savivaldybės meras Audrius Klišonis.

„Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus pavaduotojas – Geležinkelių infrastruktūros direkcijos direktorius Karolis Sankovski linkėjo, kad pastatytu tuneliu visuomenė džiaugtųsi ilgai, ir pažymėjo, kad statinys yra saugus, jame užtikrintas tiek automobilių, tiek traukinių spartus judėjimas.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas sakė, kad vienu metu Lietuvoje startavo net keturi tunelių projektai, plungiškis baigtas antras (po Marijampolės), o kiti du yra darbų pradžios stadijos.

Plungės tunelio aukštis – 4,5 m, ilgis – 57 m, plotis – 8 m, dvi eismo juostos automobiliams, pėsčiųjų ir dviračių takas, prieštunelio ilgis – 270 m, nuolydis – 7 proc.

Plungės rajono savivaldybės vadovai ir garbingi svečiai buvo pakviesti perkirpti statinio darbų pabaigą ir jo eksploatavimo pradžią simbolizuojančią įkurtuvių juostelę.

Šventės svečiai, tarp kurių buvo daug aukštų politikų, linkėjo, kad tunelis po geležinkeliu būtų Plungės klestėjimo simbolis, ir nuoširdžiai pasidžiaugė, kad ilgai puoselėta plungiškių svajonė išsipildė.

Atnaujinta 2019-12-03