« Atgal

Paskelbta Vilniaus plėtros į pietus vizija: stoties rajonas keisis neatpažįstamai

Vilniaus stoties rajonas per artimiausią laikotarpį sulauks pokyčių, kurie šią miesto vietą pavers patrauklia ne tik keliaujantiems, bet ir verslui bei turistams. Pirmadienį „Lietuvos geležinkelių" ir Vilniaus miesto vadovai pristatė pagrindinį šių pokyčių akcentą – geležinkelio stoties teritorijos virsmo į daugiafunkcį verslo ir mobilumo centrą viziją. Šie pokyčiai numatyti tarp Geležinkelio ir Pelesos gatvių esančioje daugiau kaip 20 hektarų ploto teritorijoje.

Tokios vizijos įgyvendinimas numatytas Vilniaus miesto mero Remigijaus Šimašiaus ir „Lietuvos geležinkelių" vadovo Manto Bartuškos pasirašytame ketinimų protokole. „Vilnius Connect" pavadintas daugiafunkcis verslo ir mobilumo centras apims modernių biurų, prekybos, paslaugų ir pramogų parką, kuriame bus kviečiamas įsikurti verslas ir kitos organizacijos, ketinama išplėsti pėsčiųjų ir žaliąsias erdves, užtikrinti greitą ir patogų mobilumą visomis transporto rūšimis.

Vilniaus plėtra į pietus išplės centro ribas

Pasak Vilniaus miesto mero R. Šimašiaus, ši vizija pakeis miesto veidą, išplės miesto centro ribas ir didins susidomėjimą primiršta pietine Vilniaus dalimi.

„Vilniaus centras ilgą laiką buvo apribotas Nerimi iš šiaurės ir geležinkeliu iš pietų. Centras Nerį jau peržengė, dabar laikas peržengti ir antrąją ribą - geležinkelį. Ši vizija kardinaliai keičia pietinę miesto dalį, sujungia iki šiol geležinkelių atskirtas miesto dalis ir sukuria dar vieną gyventojams, verslui bei turizmui itin patrauklų miesto traukos centrą. „Vilnius Connect" bus pirmas stiprus pokytis stoties rajone, kuris, mano vizijoje, turėtų virsti Geležinio Vilniaus rajonu – išnaudojant jo istoriją, unikalią atmosferą, architektūrą bei infrastruktūrą", – teigia R. Šimašius.

Anot mero, bendradarbiavimas su „Lietuvos geležinkeliais" padės išspręsti ir dar vieną opią miesto problemą – modernios autobusų stoties klausimą. „Sieksime sukurti visiškai naują ir modernią autobusų stotį geležinkelio stoties teritorijoje. Abi stotys būtų sujungtos viena požemine pėsčiųjų ašimi ir toks sprendimas būtų itin patogus keliaujantiems. O aplink atsiras nauja infrastruktūra bei sutvarkytos viešosios erdvės", – teigia Vilniaus meras.

„Svarbiausia, kad miesto ir „Lietuvos geležinkelių" vizijos sutampa – šios abi organizacijos išgyveno didelius pokyčius per pastaruosius kelerius metus, sustiprėjo ir dabar jau gali kalbėti apie tokio masto projektus, kurie teigiamai pakeis miesto veidą", – akcentavo R. Šimašius.

Vizija – verslui ir žmonėms

Pasak „Lietuvos geležinkelių" generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, daugiafunkcis verslo ir mobilumo centras didins bendrovės efektyvumą ir sukurs didesnę naudą valstybei. Vilniaus geležinkelio stoties modernizavimo projektą ketinama vystyti etapais. Per pirmąjį projekto etapą planuojami biurai, kuriuose numatoma „Lietuvos geležinkelių" centrinė būstinė, į naujus biurus svarstys persikelti ir Vilniaus miesto savivaldybės administracija.

„Siekiame didinti „Lietuvos geležinkelių" veiklos efektyvumą ir geriau išnaudoti turimą turtą. Atlikę išsamią analizę ir įvertinę pažangią tarptautinę praktiką, ketiname Vilniaus geležinkelio stoties teritoriją paversti šiuolaikišku verslo ir mobilumo centru. Tokiu būdu sujungsime žmones ir verslus pasiūlydami platų paslaugų paketą vienoje vietoje, modernizuosime infrastruktūrą ir ją pritaikysime šiuolaikiniams poreikiams. Mūsų vizija – sukurti šiuolaikišką infrastruktūrą, kuri leistų greitai ir patogiai pasiekti Lietuvos bei kitų šalių miestus", – sakė M. Bartuška.

Jo teigimu, įvairias transporto rūšis apjungiantis „Vilnius Connect" centras atitiks Berlyno, Frankfurto, Vienos geležinkelio stočių koncepciją, kai vienoje vietoje galima gauti platų paslaugų spektrą – maitinimą, apsistojimą, biuro nuomą. Naujajam mobilumo centrui išskirtinumą suteiks ir planuojamos europinės geležinkelio vėžės projektas „Rail Baltica", kuris Vilnių sujungs su Kaunu, Panevėžiu, Varšuva, Ryga, Talinu, Pernu ir Helsinkiu.

Perspektyvus rajonas

Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacijos direktoriaus Mindaugo Statulevičiaus teigimu, Vilniaus stoties rajonas yra perspektyvus, jį pamažu  atranda nekilnojamojo turto  vystytojai ir žmonės, kurie dairosi naujų investicinių projektų. 

„Manau, jog rajonas nepelnytai buvo primirštas. Praktika kitose šalyse rodo, kad stoties rajonai turi didelį ekonominį ir turto vertės augimo potencialą. Žinoma, aukštai gyvenimo kokybei  reikia infrastruktūros, greito ir patogaus susisiekimo su miesto centru, šiuolaikinių paslaugų. Vilnius stoties rajonas turi didelį potencialą vystytis, apjungti verslo ir žmonių poreikius", – teigė M. Statulevičius.

Anot jo, nauja verslo parko teritorija gali formuotis aplink Stoties rajoną.

„Pavyzdžiui, Frankfurte, netoli centrinės stoties, biurai yra paklausūs ir jų populiarumas didelis, nes viskas sukoncentruota vienoje vietoje – patogi susisiekimo infrastruktūra, biurai, viešbutis, parduotuvės ir panašiai. Modernūs susisiekimo centrai traukia verslą, o verslas pagal jų generuojamą srautą plečiasi, kuria naujas paslaugas", – sakė nekilnojamojo turto ekspertas.

Sukūrė teritorijos eskizą „iš paukščio skrydžio"

Vilniaus miesto savivaldybės projektavimo įmonė „Vilniaus planas" pateikė savo viziją, kaip galėtų atrodyti Vilniaus geležinkelio stoties teritorija. Pateiktose vizualizacijose perteikiama projekto vizijos idėja, tačiau tai nėra galutiniai sprendiniai.

„Mes, kaip organizacija, suprantame, kad šis projektas labai svarbus miestui istorine prasme, ir norime, kad prie jo įgyvendinimo su savo idėjomis aktyviai prisijungtų vietos bendruomenė, architektai, menininkai, kitos suinteresuotos šalys. Esame atviri dialogui su visais. Kviečiame prisijungti jaunus architektus ir menininkus su progresyviomis ateities idėjomis. Tokiu būdu rasime geriausius architektūrinius, funkcinius projekto sprendimus", – pažymėjo M. Bartuška.

Šiuo metu svarstoma, kokiu geriausiu būdu įgyvendinti projektą. Tikėtina, kad projekto įgyvendinimas bus patikėtas viešos atrankos būdu geriausią pasiūlymą pateikusiam išorės partneriui, turinčiam patirties tokio pobūdžio projektuose.

Atnaujinta 2018-06-20