« Atgal

Kaunas-Palemonas jungtis atvers naujus verslo maršrutus

Šiandien „Lietuvos geležinkeliai" pasirašė sutartį su Jungtinės veiklos partneriais UAB „Hidrostatyba", „Leonhard Weiss RTE" AS ir  UAB „Autokausta", laimėjusiais konkursą sujungti europine vėže Kauno geležinkelio stotį su Palemone įsikūrusiu Kauno intermodaliniu terminalu (KIT).

„Pastačius šią strateginę jungtį, Palemone pradės veikti didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas. Tai leis bendrovei didinti vienos efektyviausių krovinių transportavimo būdų – intermodalinių vežimų apimtis", – sakė „Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Jungtinės veiklos partneriai UAB „Hidrostatyba", „Leonhard Weiss RTE" AS ir  UAB „Autokausta" laimėjo konkursą pasiūlę atlikti darbus už kiek mažiau nei 54 762 190 mln. Eur. Šiame pirkime vyko stipri konkurencija tarp įmonių - mažiausia ir didžiausia kainos skyrėsi apie 12 proc., o konkurencija davė realią naudą – iš naujo paskelbus pirkimą, pavyko sutaupyti beveik 4 mln. eurų.

Sutartį pasirašiusios bendrovės turės nutiesti europinės vėžės geležinkelį nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio KIT. Tokiu būdu nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos nutiestas „Rail Baltica" geležinkelis bus sujungtas su Palemone esančiu krovinių terminalu. Į planuojamą darbų apimtį įeina naujo, 9 km ilgio, 1435 mm vežės pločio kelio statyba ir esamo 1520 mm vėžės pločio geležinkelio rekonstrukcija. Taip pat 2 automobilių tuneliai, viadukas, triukšmą slopinančios sienutės, tvoros ir kiti sutartyje numatyti darbai.

„Rail Baltica" – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Įgyvendinant projektą dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.

Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 milijardo eurų.  Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 milijardo eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES. Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti 2026 metais.

Atnaujinta 2018-06-20