« Atgal

Didžiausių saugumo pratybų pradžia: sėkmingai sustabdytas nevaldomas traukinys

192 t sveriantis, pavojingą krovinį vežantis traukinys, valdomas nelojalaus bendrovei mašinisto, kurio sustabdyti dėl įvykdytos kibernetinės atakos nepavyksta – tai pirmą kartą „Lietuvos geležinkelių" iniciatyva surengtų hibridinių saugumo pratybų scenarijus, leidžiantis įsitikinti bendrovės pajėgumu veikti ekstremaliomis sąlygomis.

Rugsėjo 11-13 dienomis „Lietuvos geležinkeliai" rengia tarpinstitucines saugumo pratybas, kuriose dalyvauja 10 tarnybų ir organizacijų bei per 1 000 bendrovės darbuotojų. Bendrovės kvietimu pratybose dalyvavo Krašto apsaugos ir Susisiekimo ministerijų, Policijos departamento, Lietuvos kariuomenės, Bendrojo pagalbos centro ir kitų tarnybų atstovai, Lietuvos policijos antiteroristinių operacijų rinktinė „Aras". Pirmąją pratybų dieną siekta fiziškai sustabdyti nevaldomą traukinį.

Ši operacija organizuota nuotoliniu būdu iš „Lietuvos geležinkelių" Eismo valdymo centro, pasitelkiant ryšio palaikymo priemones ir išvien veikiant su specialiosiomis tarnybomis. Operacija buvo sėkmingai baigta greičiau nei per valandą, kai gautas pranešimas apie inscenizuotą kibernetinę ataką ir priimtas sprendimas nedelsiant fiziškai stabdyti traukinį. Jo valdymą perėmė sraigtasparniu iš oro ant važiuojančio traukinio nusileidę „Aro" pareigūai.

„Tokios pratybos duoda apčiuopiamą naudą. Nebereikia spėlioti, ar mūsų sistemos saugios ir ar esame pasiruošę veikti ekstremaliomis sąlygomis. Šiandien matome, kad esame pasiruošę efektyviai eliminuoti kraštutines grėsmes. Taip pat įsitikinome efektyvia komunikacija tiek bendrovės viduje, tiek su kitomis institucijomis. Apibendrinę rezultatus padarysime išvadas, kur galime tobulėti, tačiau pradžia nuteikia optimistiškai", - sako „Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Pasak jo, tokis pratybos bus kartojamos ir ateityje, siekiant sutelkti ir kitas strateginės reikšmės valstybės įmones. Ateityje taip pat svarstoma organizuoti tarptautines pratybas, į kurias įsitrauktų ir kitų Baltijos valstybių strateginės bendrovės.

„Mūsų komandos tikslas, kad tokios situacijos realiai niekada neįvyktų. Tačiau bandant jas valdyti, galime pasiruošti ir ištestuoti savo galimybes. Matome, kad mūsų kibernetinio saugumo ekspertai, eismo valdymo specialistai, sauga ir IT gali užtikrinti mūsų infrastruktūros, eismo, keleivių ir krovinių saugumą", - teigia M. Bartuška.

Per kitas pratybų dienas dėmesys bus skiriamas kibernetiniam saugumui. Čia taip pat bus modeliuojamos galimybės veikti ekstremaliomis sąlygomis, maksimaliai ištestuoti saugumo sistemas. Gauti rezultatai ir stebėtojų padarytos išvados leis bendrovei dar labiau sustiprinti saugumą. 

Atnaujinta 2017-09-21