« Atgal

„Lietuvos geležinkelių“ infrastruktūra pritaikoma kariniams kroviniams vežti

Šiomis dienomis „Lietuvos geležinkelių" Geležinkelių infrastruktūros direkcijos vadovas Karolis Sankovski pasirašė projekto „RUK-001-Rukla Rail Head" užbaigimo tarptautinį keturių šalių dokumentą.

Projektas inicijuotas bendru „Lietuvos geležinkelių" ir Krašto apsaugos ministerijos (KAM) sutarimu, dalyvaujant Lietuvos kariuomenės atstovams.

„Šis projektas pradėjo „Lietuvos geležinkelių"  bendradarbiavimą su KAM ir Lietuvos kariuomene dėl geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo ir jos panaudojimo kariškių poreikiams vežti krovinius geležinkelio transportu. Tai pirmasis, bet ne paskutinis bendras projektas", - sako Karolis Sankovski.

Geležinkelių infrastruktūros direkcija su bendrove „Hatcon", kurią pasamdė NATO paramos ir viešųjų pirkimų agentūra (NPVPA), pernai buvo pasirašiusi bendradarbiavimo sutartį dėl geležinkelio stoties rampos Rukloje modernizavimo, o šios sutarties tikslas buvo sudaryti sąlygas visiškai įgyvendinti geležinkelių krovimo rampos Gaižiūnų geležinkelio stotyje statybą.

Šio projekto įgyvendinimui NPVPA skyrė finansavimą iš ERI Projektų programos, kurią finansuoja JAV pajėgų Europoje vadavietė EUCOM/USAREUR.

Įgyvendinto projekto apimtyje Gaižiūnų geležinkelio stotyje buvo rekonstruota krovos rampa. Rampa buvo praplėsta iki bendro 8 m pločio, taip pat įrengta sutankinto skaldos žvyro mišinio dangos aikštelė, išlygintas, suprofiliuotas ir sukeltas paviršius taip, kad paviršinis vanduo nesikauptų ant naujai įrengtos infrastruktūros. Tokiu būdu buvo atnaujinta geležinkelių infrastruktūra, kuri pritaikyta karinių krovinių vežimui geležinkelio transportu.

Projekto įgyvendinimas rodo, kad „Lietuvos geležinkeliai", panaudodami tarptautinių fondų lėšas, kryptingai siekia geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo įvairiems valstybės poreikiams užtikrinti.

Atnaujinta 2018-11-30