« Atgal

„Lietuvos geležinkeliai“ perka kelius skenuosiantį savaeigį traukinį

Baltijos šalyse pirmaujantys „Lietuvos geležinkeliai" investuoja į savaeigį geležinkelio kelių diagnostikos įrenginį. Toks geležinkelio būklę tiriantis traukinys net šešiais skirtingais diagnostiniais būdais rinks duomenis apie geležinkelio būklę ir leis bendrovei efektyviau planuoti ir vykdyti geležinkelių priežiūros bei remonto darbus, sumažės greičio apribojimų.

„Lietuvos geležinkelių" infrastruktūros direkcija šį projektą laiko vienu prioritetinių, kurio pagalba bus siekiama užtikrinti nuoseklų ir efektyvų strateginį remontų planavimą, paremtą toliaregiškumo, proaktyvumo ir skaidrumo principais.

„Gyvename skaitmeninių technologijų laikais, tad pažangius technologinius sprendimus norime taikyti visur, kur tik jie kuria pridėtinę vertę. Šiuo atveju vertė yra didžiulė, nes efektyvus infrastruktūros būklės diagnozavimas padeda infrastruktūros valdytojams ir geležinkelių įmonėms kryptingai didinti krovininio ir keleivinio geležinkelių transporto konkurencingumą regione", – sako „Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Įvertinus defektus ankstyvoje stadijoje, pradėjus juos stebėti bei laiku ėmusis remonto, kasmet būtų sutaupoma daugiau nei 650 tūkst. eurų. Be to, atsiradus galimybei įvertinti bėgių defektus ankstyvoje stadijoje, būtų galima pradėti prevencinę bėgių priežiūrą, neribojant riedmenų važiavimo greičio.

Siekiant vienu pravažiavimu turėti kuo daugiau ir įvairesnės informacijos apie geležinkelių infrastruktūros kelio būklę, būtinas kompleksinių diagnostinių sistemų panaudojimas. Todėl projekto metu planuojama įsigyti savaeigį diagnostikos riedmenį, kuriame bus integruotos 6 diagnostikos sistemos: nuo bėgių defektų nustatymo sistemos taikant kelis skirtingus metodus, iki kelio geometrijos matavimo sistemos.

Bendrovės specialistai taip pat analizavo ir kitas įvairias alternatyvas, tačiau būtent savaeigio diagnostikos riedmens įsigijimas su esminiais projekto siūlomais sprendiniais buvo įvertintas palankiausiai. Ketinimą įsigyti tokią techniką patvirtino ir „Lietuvos geležinkelių" valdyba.

Atnaujinta 2019-02-12