« Atgal

„Lietuvos geležinkeliai“ didina pelną ir atotrūkį nuo kitų Baltijos valstybių

Valstybės valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai" per pirmus tris šių metų ketvirčius gerino rezultatus visose pagrindinėse veiklos srityse ir, preliminariais duomenimis, uždirbo 3,7 mln. Eur grynojo pelno. Tokie rezultatai leido ne tik išlaikyti pirmaujančias pozicijas tarp Baltijos valstybių, bet ir padidinti atotrūkį.

Per pirmus devynis šių metų mėnesius „Lietuvos geležinkeliai" gavo 319 mln. Eur pajamų, arba 6,6 proc. daugiau nei praėjusiais metais tuo pačiu laikotarpiu. Taip pat pervežta net 8,3 proc. daugiau krovinių – viso 38,3 mln. t. Augimas fiksuotas ir keleivių vežimo segmente. Per šį laikotarpį „Lietuvos geležinkelių" traukiniais jų keliavo 1,6 proc. daugiau arba 2,74 mln. keleivių.

„Jei pirmąjį pusmetį dar fiksavome nuostolį dėl bendrovėje vykdytų struktūrinių permainų ir išaugusios amortizacijos, mūsų inicijuotos permainos davė efektą ir ėmėme veikti sėkmingai. Tai atskleidžia mūsų potencialą, kad priimti sprendimai, siekiant veikti efektyviai ir sumaniai didžiulės konkurencijos sąlygomis, skirti dėmesį naujų krypčių bei klientams reikalingų sprendimų paieškoms, pasiteisina", - sako „Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Mantas Bartuška.

Sausį-rugsėjį „Lietuvos geležinkeliai" didino krovinių vežimo apimtis visomis kryptimis. 26,8 proc. padidėjo krovinių tranzitas per Lietuvą bei 19,8 proc. – eksportuojamų krovinių apimtys. Taip pat padidėjo vietiniai vežimai – 2 proc. ir krovinių įvežimas į Lietuvą – 2,7 proc. Tranzito rezultatus ypač pagerino ekonomiškai naudingi sprendimai su Kaliningrado sritimi, iš kurios per Lietuvą pirmą kartą istorijoje vyko intermodalinis traukinys į Kiniją.

Šie rezultatai bendrovei ir toliau leidžia tvirtai išlaikyti pirmaujančias pozicijas tarp Baltijos valstybių, kurių rezultatai per šį laikotarpį prastėjo – Latvijos geležinkeliai per analogišką laikotarpį pervežė 33,3 mln. t arba 2,8 proc. mažiau nei praėjusiais metais, Estijos – 8,9 mln. t arba 5,1 proc. mažiau.

Sėkmingai išlaikytas ir bendras keleivių skaičiaus augimas, nepaisant pastaruosius mėnesius vykstančių intensyvių infrastruktūros objektų remonto darbų. Jiems pasibaigus, populiariausiais maršrutais pradės kursuoti daugiau ir greičiau vykstančių traukinių.

Šiemet keleiviams pristatytą naujovę - „Pajūrio ekspresą", kuriuo „Lietuvos geležinkelių" keleiviai galėjo pasiekti Nidą ar Palangą, ryžosi išbandyti beveik 4 tūkst. keleivių. Jei pirmaisiais mėnesiais traukinių užimtumas svyravo apie 70 proc., tai įsibėgėjant vasarai ir šiltėjant orams, paskutiniuosius du vasaros mėnesius užimtumas siekė nuo 80 iki 100 proc. Šiems maršrutams pasiteisinus, kelionės į Lietuvos kurortus vyks ir kitąmet.

Atnaujinta 2017-11-14