« Atgal

„Lietuvos geležinkeliai“ didina efektyvumą: sutaupys po 9 mln. Eur kasmet

Valstybės valdoma AB „Lietuvos geležinkeliai" pradeda įgyvendinti ambicingą efektyvumo didinimo programą „LG Efektas". Tai visos įmonių grupės mastu įgyvendinama 8 žingsnių pokyčių programa, kurios viena iš dalių – bendrovės administracijos sustiprinimas – įgyvendinama nuo birželio mėnesio. Administracijos valdymo pertvarka bendrovei leis sutaupyti apie 9 mln. Eur kasmet.

„Tai strateginė mūsų veiklos pertvarka, kuri susijusi su efektyvumo didinimu, modernių valdymo standartų diegimu, perteklinės biurokratijos, besidubliuojančių funkcijų atsisakymu ir kompetentingų, motyvuotų specialistų ugdymu. Skaičiuojame, kad vien pokyčiai administracijoje leis sutaupyti apie 9 mln. Eur kasmet, ir taip gerokai padidinti valstybei ir visuomenei teikiamą grąžą. Tačiau tai tik pradžia, demonstruojanti, kokį didžiulį potencialą turi visa įmonių grupė", - teigia „Lietuvos geležinkelių" įmonių grupės generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„LG Efektas" apima 8 bendrovės veiklos sritis. Be administracijos sustiprinimo, kuri leis sutaupyti apie 9 mln. Eur kasmet, taip pat analizuojama visų bendrovės antrinių įmonių veikla, siekiant numatyti geriausias jų veiklos perspektyvas. Siekiant efektyviai valdyti bendrovės turtą bus įsteigtas Turto valdymo centras. Įgyvendinant Europos Sąjungos reikalavimus šiuo metu vežėjo prižiūrima eismo valdymo funkcija bus perkeliama infrastruktūros valdytojui.

Nuo birželio pagal parengtą veiksmų planą imama stiprinti bendrovės administraciją. Iki šiol vieningos struktūros neturėjusioje šioje bendrovės valdymo srityje dirba daugiau kaip 1 200 specialistų. Įgyvendinant pokyčius įmonėje bus pertvarkyti ir įsteigti 8 administracijos padaliniai: Informacinių technologijų centras, Personalo departamentas, Prevencijos departamentas, Pirkimų centras, Teisės departamentas, Planavimo ir apskaitos centras, Apskaitos centras ir Veiklos valdymo ir administravimo departamentas.

Administracinės veiklos pertvarką planuojama užbaigti per dviejų metų laikotarpį, tačiau didžiąją dalį pokyčių planuojama įgyvendinti iki šių metų pabaigos. Didžiausias dėmesys bus skiriamas besidubliuojančių funkcijų, biurokratinių procesų atsisakymui, darbuotojų motyvacinės sistemos kūrimui, turimų informacinių sistemų optimizavimui ir jų pritaikymui bendrovės reikmėms.

„Puikiai suprantame, kad šie veiklos valdymo pokyčiai jautriausiai liečia bendrovės darbuotojus. Todėl visi darbuotojai asmeniškai bus supažindinti su nauja struktūra, o po vertinamųjų pokalbių, atsižvelgiant į jų kompetenciją ir motyvaciją, pasiūlysime užimti pozicijas atnaujintose padalinių struktūrose. Kartu su šiais pokyčiais bus diegiama ir šiuolaikiška motyvavimo sistema, bendrovės tikslai bus susieti su jų asmeniniais tikslais, siekiant didinti darbuotojų įsitraukimą, gerinti jų darbo sąlygas ir efektyviau išnaudoti jų kompetencijas", - pažymi M. Bartuška.

Vertinama, kad dėl šių pokyčių – atsisakius besidubliuojančių funkcijų ir perteklinių biurokratinių procesų – ketvirtadaliu sumažės administracinės veiklos etatų skaičius, iš kurių dalis yra laisvi. Bendrovė šiuo metu yra suteikusi galimybę ateities su įmone nebesiejantiems darbuotojams informuoti apie tai personalo specialistus bei nutraukti darbo sutartį dvišaliu susitarimu, užtikrinant jiems visas socialines garantijas pagal šiuo metu galiojantį Darbo kodeksą.

Kitais atvejais, jei bus naikinami ne laisvi etatai, juos užimantiems darbuotojams bendrovė užtikrins visas įstatymu numatytas socialines garantijas, supažindins su kitomis įdarbinimo galimybėmis, padės adaptuotis darbo rinkoje.

Atnaujinta 2017-06-09